سه شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۵ / ۲۲:۴۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۲۸۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
نخست وزیر عراق:

آزادسازی موصل پایانِ «داعش» خواهد بود

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه تاکید کرد که آزادسازی شهر موصل به منزله پایان گروه تروریستی داعش خواهد بود و باعث فروپاشی این گروه تروریستی خواهد شد.

(سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵) ۲۲:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، تا به امروز شاهد بوده ایم که شاکله گروه تروریستی داعش از لحاظ مقاومت در برابر نیروهای مسلح عراق فرو پاشیده است و موفقیت این نیروهای عراقی در آزادسازی مناطق نشان دهنده آن است که داعش مثل گذشته دیگر جرأت یا انگیزه جنگیدن ندارد.
وی گفت: موصل اکنون به طور کامل توسط نیروهای عراقی محاصره شده و سرعت پیشروی نیروهای عراقی از آن چه وی انتظار داشته بیشتر بوده است.
العبادی با اشاره به این که موصل آخرین مقر شهری داعش در عراق است گفت: داعش مانند مار است که اگر دم یا بدنش را هدف قرار دهید سودی ندارد، باید سرش را جدا کرد و سر این گروه تروریستی موصل است. اگر موصل را از آن ها بگیریم، ضربه سنگینی به تلاش های این گروه تروریستی برای جذب جوانان از کشورهای مختلف جهان وارد خواهیم کرد.
نخست وزیر عراق ادامه داد: این نخستین بار است که همزمان با حضور غیرنظامیان در خانه هایشان، در حال آزاد کردن شهر یا مکانی هستیم. کار دشواری است زیرا نیروهای امنیتی به من می گویند از مکان های غیرنظامی هدف قرار می گیرند، اما آن ها نمی توانند به این مکان ها شلیک کنند.
وی در ارتباط با نیروهای بسیج مردمی شیعه (الحشد الشعبی) نیز گفت: آن ها عمدتا داوطلبان و وطن دوستان عراقی هستند که برای دفاع از کشورشان بر می خیزند. این افراد آماده اند تا جان و خانواده شان را برای دفاع از عراق فدا کنند.

عملیات آزادسازی موصل از اشغال تروریست های داعش در 17 اکتبر (26 مهرماه) با فرمان حیدر العبادی آغاز شد. نیروهای یگان ویژه در جبهه شرقی وارد شهر شده و چندین محله را از وجود تروریست ها پاکسازی کرده اند.

(سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵) ۲۲:۴۳
https://news.masjed.ir/u/nAe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید