دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۶
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۶۸۴۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

به برکت سیدالشهداء(ع) در حادثه کربلا استعدادها به ظهور رسید

حجت االاسلام ادیب یزدی گفت: صدها خورشید آسمانی افول خواهند کرد اما خورشید ولایت و خورشید هدایت ائمه معصومین این کهکشان‌های سعادت واین مناره های نور الی الابد باقی‌ خواهند ماند.

(دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۲۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد حجت الاسلام ادیب یزدی در مسجد جامع امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: سعادتی بود برای بنده تشرف به این مسجد نورانی که به نام نامی والد ماجد و ارجمند آقا صاحب الزمان مسجد امام حسن عسگری(ع) نام گذاری شده است .انصافا امشب که وارد مسجد شدم چشمم در حد اعجاز این مسجد نورانی و با صفا و حقبقتا با سلیقه‌ای تام و تمام و با مدیریتی مثال زدنی این طور باشکوه و با صلابت در چنین منطقه‌ای که خیلی نیازمند بود این مسجد برپا شده است و این هم از برکات نفحات الهی و پاک آیت الله جوادی آملی است.

وی با خواندن روایت حضرت رسول(ص) اطلبوا الشمس ، فاذا غابت ، فاطلبوا القمر، و اذا غاب القمر، فاطلبوا الزهره ، و اذا غابت الزهره ، فاطلبوا الفرقدین ، قلنا یا رسول الله ، ما الشمس ؟ قال انا، قلنا من القمر؟ قال على ، قلنا فمن الزهره ؟ قال فاطمه ، قلنا فمن فرقدان ؟ قال الحسن والحسین گفت: حضرت رسول(ص) در این روایت می‌فرمایند مردم راه را از خورشید بیابید، و اگر خورشید غروب کرد، ماه را طلب کنید. در صورتیکه ماه از نظرها پنهان شد، زهره را بطلبید، و اگر زهره ناپدید شد، دو ستاره (فرقدین ) را بجوئید.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه سؤ ال شد یا رسول الله مقصود از شمس و قمر و زهره فرقدین چه کسانى هستند؟ فرمود: من آفتابم ، على ماه ، و فاطمه زهره است ، و حسن و حسین دو ستاره (فرقدان ).

وی افزود: نکته‌ای از این روایات خدمت شما عرض خواهم کرد پیامبر در این روایت خودشان را خورشید معرفی کردند و در بسیاری از روایات نیز ائمه اطهار خورشید معرفی شده اند.

این خطیب برجسته بیان کرد: زمانی که مشهد می‌رویم خطاب با آقا علی ابن موسی الرضا عرضه میداریم السلام علیک شمس الشموس و یا در دعای ندبه که انصافا دعای عمیقی است و سوگنامه خاندان پیامبر است میفرماید أَیْنَ الشُّمُوسُ الطّالِعَةُ؟ أَیْنَ الْأَقْمارُ الْمُنیرَةُ؟ أَیْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَةُ؟ این چهارده نور پاک و عنصر تابناک به مثابه خورشید‌ اند اما خورشیدی که بر پهنه آسمان است بالاخره روزی افول خواهد کرد «اذا الشمس کورت » و الله حسین بن علی هرگز افول نخواهد کرد در دنیا و در عالم برزخ و در فردای قیامت چونان خورشید می‌درخشد.

ادیب یزدی ادامه داد: صدها خورشید آسمانی افول خواهند کرد اما خورشید ولایت و خورشید هدایت ائمه معصومین این کهکشان‌های سعادت واین مناره های نور الی الابد باقی‌ خواهند ماند.

وی با بیان اینکه تشبیه این عناصر الابرار به خورشید معانی متعدد دارد که یکی از آنها را تناسب فرصتی که داریم به آن می‌پردازیم، توضیح داد: خورشید می‌تابد و استعداد ها را پرورش و بروز می‌دهد. خورشید بر گلستان می‌تابد گلها را رشد می دهد. رنگ آنها را به مراتب زیبا تر می‌کند و عطر آنها را دل انگیزتر می‌کند. همین خورشید بر لجن زار هم می‌تابد و موجب می‌شود استعداد لجن زار برون بیاید آنچنان بوی گندی از این لجن زار بلند می‌شود که انسان نمی تواند لحظه ای کنار این لجن زار بایستد.

ادیب یزدی با اشاره به اینکه هر کس در مدار این خورشیدهای جاودان بچرخد استعداد هایش ظهور پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: وجود مبارک رسول خدا و امیر مومنان همچون خورشید می تابد و از یک پیرمرد گمنام بت پرست در کنج بیابان های ربضه که مشغول گوسفند چرانی بود. برزگترین قهرمان تاریخ یعنی حضرت اباذر غفاری را تربیت می‌کند. پیرمردی معمر را که بیشتر عمر خودش را در تحیر گذرانده به یک مرتبه خورشید وجود مبارک رسول خدا آنچنان بر جان او می‌تابدکه این پیرمرد سلمان فارسی می‌شود.

وی بیان کرد: خورشید وجود سالار شهیدان عالم در کربلا مشت ها را باز کرد استعدادها را نمایان کرد. دروغگویان، فریفتگان به دنیا، مال پرستان و مقام پرستان معلوم شدند و از آنطرف هم مردان بزرگ خدایی تربیت یافتگان نفس رسول خدا و امیر مومنان زمانی که با امام خودشان در کربلا تجدید بیعت کردند و حضرت یقین به ماندن آنان پیدا کرد، فرمودند در طول تاریخ مبارزات انبیا و اولیا اصحابی از شما بهتر و برتر سراغ ندارم و جایگاهشان در بهشت را از بین دو انگشت خود به آنان نشان داد. به برکت خورشید سالار شهیدان نمره هر کسی مشخص شد این کار خورشید است استعدادها را بیرون می‌ریزد و عیان و بیان می‌کند .

حجت الاسلام ادیب یزدی در پایان گفت: خودتان را به امام زمان نزدیک کنید بوی غربت آقا می‌آید. ای مومنین هرچه امید است به شماست در موارد مختلف کاری کنیم نور چشم امام زمان شویم حساب و کتاب ما با حضرت بقیه الله است امام زمان یعنی امام هم زمان، ولی عصر یعنی امام معاصر پس پرونده ما در دستان ایشان است به همین دلیل فردای قیامت بعد از حشر ما فقط به دنبال امام زمانمان می‌توانیم حرکت کنیم
وی تاکید کرد: مبادا به سبب غیبت طولاننی حضرت حجت (عج)، ایشان مورد نسیان و فراموشی قرار گیرد. خورشد روزگار ماست و باید خودرا در مدار هدایت و عنایت آنحضرت قرار دهیم.

(دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵) ۱۴:۲۶
https://news.masjed.ir/u/nxt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید