دوشنبه / ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۶۵۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

دلجویی مسیحیان میسوری از مسلمانان پس از حادثه ی به آتش کشیدن مسجد جوپلین

(دوشنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۲۵
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، پدر «فرانک سیرا»، پیشوای کلیسای اسقفی سنت فیلیپ، در گفت و گو با کریسشن پست اظهار داشت: شورای روابط اسلامی-امریکایی(CAIR)، به مکانی برای برگزاری مراسم خود در حمایت از جامعه ی مسلمانان احتیاج داشت و از ما درخواست کمک کرد و ما نیز با کمال میل از این پیشنهاد استقبال کردیم.
وی همچنین افزود: پیش از این نیز ما با شورای روابط اسلامی-امریکایی همکاری هایی در برپایی رویدادهای متعدد در زمینه ی گسترش تعاملات بین مذاهب داشته ایم.
این مراسم افطاری شامگاه روز چهارشنبه در ساختمان کلیسای سنت فیلیپ برگزار شد و علاوه بر این کلیسا، سایر گروه های مذهبی کلیساهای جوپلین از جمله جامعه ی متحد عبری و کلیساهای «ساوت جوپلین»، «پیس لوتران» و «فرست کامیونیتی»، در تدارک و برپایی این مهمانی افطاری مشارکت داشتند.
بر اساس گزارش سایت خبری آن اسلام، علاوه برمراسم افطاری اخیر، جامعه ی مسلمانان طی برنامه ای به جمع آوری کمک های مالی برای بازسازی مسجد سوخته شده ی جوپلین پرداختند.
سیرا همچنین اظهار داشت: در این برهه ی زمانی، گروهی از روحانیون و کلیسا در اینجا حضور دارند و ما درصدد آن هستین تا از طریق یک بیانیه ی رسمی، حرکتی برای جمع آوری کمک های مالی انجام داده و شرایط مقتضی برای مشارکت تعداد هر چه بیشتری از مردم را در این حرکت فراهم آوریم.
روز دوشنبه، درجریان یک حمله ی عمدی، مسجد مسلمانان در جوپلین به آتش کشیده شد. حادثه ی روز دوشنبه دومین حمله ی عامدانه به عبادتگاه مسلمانان در یک ماه گذشته بود و پیش از آن نیز روز ۴ ژوییه در یک حمله ی دیگر سقف این مسجد به آتش کشیده شده بود.
خوشبختانه در این حملات به کسی صدمه ایی وارد نشده و پلیس فدرات آمریکا و اداره ی کلانتری منطقه فورا به بررسی و تحقیق درباره ی این موضوع پرداخت.
شورای روابط اسلامی-امریکایی(CAIR)، به تازگی جایزه ایی به ارزش ۱۰ هزار دلار برای اطلاعات مفید درباره ی حادثه ی آتش سوزی که بتواند به دستگیری و شناسایی عاملین کمک کند، پیشنهاد کرده است.
«ناهید اواد»، مدیر اجرایی CAIR، با اشاره به افزایش تهدیدها علیه مسلمانان، بر ضرورت افزایش اقدامات حمایتی پلیس و محافظت از اماکن عبادی مسلمانان تاکید کرد.
وی همچنین گفت: اگر این موضوعات رسیدگی و پی گیری نشود، بی تردید ادامه ی این تعصبات مذهبی به مردم بی گناه آسیب خواهد رساند.
درحالی که اخیرا در سراسر آمریکا مساجد با موج مخالفت های آتشین روبرو است، دست کم ۳۵ پروژه ی ساخت مسجد، به بهانه های مختلف با مخالفت مواجه و متوقف شده اند
(دوشنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۲۵
https://news.masjed.ir/u/ygb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید