یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۶۲۳۰
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

ترسیم برنامه 5 ساله برای مساجد

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن پیشنهاد تشکیل اتاق فکری متشکل از صاحب‌نظران محله در مسجد، گفت: این اتاق فکر می‌تواند برنامه‌های ۵ سال آینده کانون و یا مسجد را مدون و چشم‌انداز آینده را مشخص کند.

(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۲۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، ظهر امروز، چهاردهم شهریورماه در نهمین دوره آموزشی و فرهنگی «اندیشه‌های آسمانی» که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، ضمن بیان این موضوع که در هر محله، مسجد باید تبدیل به یک هسته مقاومت شود، گفت: هر کدام از مردم کشور باید تبدیل به یک افسر جنگ نرم شوند و در مسیر مبارزه نقش ایفا کنند.

حجت‌الاسلام کرمی، با اشاره به این سخن امام خمینی(ره)، «مبنی بر تاثیرگذاری مساجد در پیروزی انقلاب»، تشریح کرد: تقویت باور، بسیج کردن مردم، ایجاد بصیرت، رساندن پیام‌ها به مردم و حرکت‌دادن آن‌ها از کارکردهای مسجد هستند.

وی، ضمن بیان اینکه در مسجد معادلات فرهنگی متفاوت‌تر از مراکز فرهنگی دیگر است، ادامه داد: کار فرهنگی در مجموعه مسجد بایسته‌ها و اقتضائات خاص خودش را دارد که باید به آنان توجه کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی از لزوم مسجدی بودن افرادی که می‌خواهند در مسجد فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند به عنوان اولین شرط نام برد و افزود: در وهله اول اگر خودمان راهبر و عمل‌کننده به مبانی مسجد نباشیم نمی‌توانیم راهبر دیگران قرار گیریم.

وی در همین راستا تصریح کرد: کسی که وارد مسجد می‌شود قبل از هر چیز به عمل و سیرت ما دقت می کند. شما امروز دیگر یک فرد عادی نیستید و همه شما را به عنوان یک مسئول کانون فرهنگی و هنری در دل مسجد می‌شناسند، لذا روی رفتار و سیره شما حساسیت زیادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با ائمه جماعات کشور، ایشان خطاب به ائمه جماعات گفتند «هر برنامه‌ای می‌خواهید در مسجد داشته باشید خوب است اما مسجد کانون ذکر و عبادت است»، لذا هنر ما این است که دست بچه‌ها را از دل برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بگیریم و در فضای نماز جماعت بیاوریم.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، دومین بایسته را هدف داشتن برنامه‌ها بیان کرد و افزود: هر تیمی برای کار در مسجد باید هدف داشته باشد، چون هر مسجدی برنامه و شرایط خاص خودش را دارد.

هدفمند کار کردن بچه‌های مساجد

حجت‌الاسلام کرمی، در این باره اضافه کرد: دست اندر کاران مسجد باید هدفمند کار کنند، این مطالبه رهبر معظم انقلاب از ما است، ما اگر دغدغه گام برداشتن در مسیر ولایت را داشته باشیم باید توقع رهبر انقلاب را از مسجد هدف گذاری کرده و به آنها عمل کنیم.

وی با با بیان اینکه تمام سلائق و تفکرات اجتماعی و فرهنگی را باید در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مسجد در نظر بگیریم، ابراز کرد: «محبت» بایسته بعدی است که باید مدنظر قرار بدهیم، همانطور که رهبری در دیدارشان با مسجدی‌ها فرمودند، «راه جذب جوانان به مسجد میز «پینگ پنگ» نیست، راه جذب جوانان تصرف دل آنها است».

تشکیل اتاق فکر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران در پایان پیشنهاد تشکیل اتاق فکری متشکل از صاحب‌نظران محله در مساجد را طرح کرد و گفت: این اتاق فکر می‌تواند برنامه‌های ۵ سال آینده کانون و یا مسجد را مدون و چشم‌انداز آینده را مشخص کند.

(یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۲۳
https://news.masjed.ir/u/r6i
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید