شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۶۲۰۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

سهم مهم مساجد در ارتقای دیدگاه اهالی مسجد نسبت به ازدواج ‌آسان

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش مهم مساجد در فرهنگ سازی ازدواج ‌آسان گفت:ائمه جماعات به عنوان مبلغان معارف دین وظیفه دارند، دیدگاه اهالی مسجد را نسبت به این موضوع ارتقاء بخشند.

(شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۴۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام حمید آقایی با اشاره به نقش مهم مساجد در فرهنگ سازی ازدواج آسان گفت: لازم است در این زمینه فرهنگ سازی و نگرش سازی از سوی ائمه جماعات و کارگزاران مساجد صورت گیرد، زیرا که تا زمانی که نگرش ها در حوزه ازدواج تغییر نیابد، موضوع ازدواج به عنوان سدی در مقابل جوانان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: ائمه جماعات به عنوان مبلغان معارف دین وظیفه دارند، دیدگاه اهالی مسجد را نسبت به این موضوع ارتقاء بخشند و اگر باورها در این زمینه نادرست است، آن را اصلاح کنند.

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر ارایه راهکارها و راهبردها برای جوانان در این زمینه گفت: خوشبختانه در حال حاضر، صندوق های قرض الحسنه مساجد در بیشتر مواقع در زمینه ازدواج فعالیت می کنند و به جوانان وام می دهند و آمار در این زمینه، آمار ارزشمندی است. لازم است مساجدی که در این زمینه فعال نیستند با ایجاد چنین صندوق هایی در راستای کمک به خانواده ها و جوانان در شرف ازدواج تلاش کنند.

آقایی با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش می کند که در جهت ساماندهی، فعالیت های صندوق های قرض الحسنه و یا ستادهای خیریه و جهیزیه مساجد ورود پیدا کند، اظهار کرد: علاوه بر آن در سال های گذشته در مساجد، مراسم تجلیل از زوج های جوانی که ازدواج آسان داشتند، برگزار شد.

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امروز با توسعه ارتباطات و تهاجم فرهنگ بیگانه، آسیب های فراوانی پیش روی جوانان در سنین ازدواج وجود دارد که باید با فرهنگ سازی مناسب زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنیم، زیرا که اجرای این سنت حسنه الهی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان راهکاری برای کاهش معضلات و آسیبهای فرهنگی جامعه است و می تواند جوانان را از بسیاری ناهنجاریهای اجتماعی نجات دهد و جهت زندگی را برای آنها مشخص کند.

آقایی ادامه داد: از آنجایی که این روزها هزینه های بالای مراسم های عروسی بسیاری از جوانان را از ازدواج که سنت پیغمبر گرامی اسلام(ص) است، منصرف می کند، می توان مساجد، را مکانی برای خواندن خطبه عقد زوج های جوانان قرار داد، با این کار بسیاری از جوانان برای متأهل شدن تشویق می شوند. علاوه بر برکت و تأثیرات معنوی در خوشبختی زوج ها، بسیاری از مسائل و دغدغه های مادی هم حذف می شود.

(شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۷:۴۶
https://news.masjed.ir/u/vsp
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید