سه شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۶۰۶۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
سرپرست ناحیه شهید نواب‌صفوی مطرح کرد:

نقش محوری مساجد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اگر مساجد به نقش محوری خود در عرصه فرهنگ دست پیدا کنند بسیاری از آسیب‌های فرهنگی در سطح محلات رفع خواهد شد.

(سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۲۹

حجت الاسلام سید مهدی حسینی سرپرست ناحیه نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جماعات استان تهران، درخصوص ملزومات ایفای نقش مساجد به عنوان هسته‌های مقاومت فرهنگی گفت: باتوجه به اقتضائات گسترده و وسیعی که مقوله فرهنگ دارد، فعالیت در این زمینه نیازمند یک کار برنامه‌ریزی شده و منسجم کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت است است.

مدیر هماهنگی نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد: فعالیت اثرگذار در حوزه فرهنگ و مبارزه با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی یک مبارزه دفعی و به شیوه حذف صورت مسئله نیست و دشمنان ما هم در اثر کار طولانی مدتی که در عرصه فرهنگ صورت داده‌اند توانسته‌اند در بعضی زمینه‌ها رخنه فرهنگی داشته باشند.

این کارشناس مسائل مسجد تأکید کرد: اگر امام جماعت مسجد درک صحیحی از فرهنگ و آسیب‌های فرهنگی به ویژه در حوزه جغرافیایی مسجد خود داشته باشد و با شناخت کافی به این عرصه ورود پیدا کند، می‌تواند با اتخاذ راهکارهای معرفتی و بصیرتی به روشنگری و آگاهی بخشی و مبارزه با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

حجت‌الاسلام حسینی درباره تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت جذب جوانان به مساجد از طریق فتح قلوب آن‌ها نیز گفت: امام جماعت مسجد می‌تواند با ارتباط پیامبرگونه و فهم و درک درست از ارتباط با نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت ارتباط چهره به چهره در رسانه منبر، قلب نوجوانان و جوانان را در اختیار بگیرد و آن‌ها در مسیر تعالی و رشد و کمال هدایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آن‌جا که ارتباط مؤثر با جوانان نیازمند بهره‌گیری از علم و دانش خاص خود است، ائمه جماعات باید در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند و به فنون ارتباط با جوانان و چگونگی بهاء دادن به آنان مسلط شود.

(سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۲۹
https://news.masjed.ir/u/qzw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید