دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۶۰۵۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سعادت‌آباد:

مساجد باید همیشه و همه‌جا در دسترس باشند

حجت‌الاسلام کریمی گفت: مهمترین لازمه تغییر در مساجد، تغییر در اصل مسجد است و به قول حاج آقای قرائتی ما مساجد بزرگ و زیبا نمی‌خواهیم مسجد باید همیشه و همه جا در دسترس باشد. مساجد باید کوچک و زیاد شوند.

(دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۸:۳۹

حجت الاسلام و المسلمین قربان کریمی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل سعادت‌آباد، در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد گفت: نباید برای پرداختن به یک مسئله دینی یا یک فعالیت فرهنگی در یک محله به دنبال مسجد بگردیم. بلکه باید مساجد ما آنقدر زیاد باشند که نیاز به تجسس نباشد مساجد باید از نظر منطقه و محله برای همه محرز باشند در حالی که امروز اینطور نیست.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم با تأکید بر اینکه به راحتی می‌شود عمق اهمیت جایگاه مساجد را در جامعه از سخنان رهبری درک کرد گفت: تعبیری که رهبری بیان فرمودند به‌عنوان حصار و خاکریز به این معناست که مساجد مانند دژ محصور کرده فضای دینی و فرهنگی کشور هستند که اگر این دژ منفعل یا اشتباه رفتار کند خود بخود فضای دینی و فرهنگی کشور ما از دست می‌رود.

حجت‌الاسلام قربان کریمی تصریح کرد: همان‌طور که حضرت آقا فرمودند مسجد نباید صرفا محلی برای نماز باشد بلکه لازم است که در فضای فعلی جامعه مساجد به محلی تبدیل شوند برای جهت دهی نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی ودر کنار این‌ها لازم است که مساجد مسائل اسلام، دین و اصول دشمن شناسی و تهاجمات فرهنگی را عنوان کنند

(دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۸:۳۹
https://news.masjed.ir/u/veZ
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید