دوشنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۵۹۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

کنترل مسجد زبیر در محله صلاح الدین به دست ارتش سوریه افتاد

(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۴:۲۵

مسجد زبیر در نزدیکی مدرسه دینی قرار دارد و ارتش موسوم به ارتش آزاد سوریه این مدرسه را به محل فرماندهی خود در محله صلاح الدین تبدیل کرده بود .

براساس این گزارش ، از حدود دو ساعت پیش درگیری ها در اطراف ساختمان استانداری در حلب و اطراف میدان سعد الله جابری آغاز شده است .
میدان سعد الله جابری میدان اصلی شهر حلب است. اما درگیریها اکنون به اطراف ساختمان استانداری متمرکز است . افراد مسلح از دو محور یعنی از محورهای سوق الحال و مشارفه به این ساختمان حمله کرده‌اند. حمله از سمت مشارفه سنگین تر است. در این درگیریها از خمپاره‌های آر پی جی و سلاحهای نیمه سنگین و سبک استفاده می شود و افراد مسلح از چند ساعت پیش در تلاشند تا این نقطه را به تصرف خود در آورند . این در حالی است که ارتش سوریه برای دفع حملات تلاش می کند.

این حمله با تعدادی از حملات که می توان « فرضی » توصیف کرد همزمان شده است به عبارت دیگر افراد مسلح در تلاشند نگاه نیروهای سوری را از این نقطه (استانداری) منحرف کنند. این حملات فرضی نیز در اطراف باشگاه افسران و فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی و خیابان بارون صورت می گیرد. این مناطق در اطراف میدان سعد الله جابری قرار دارد.
از طرف دیگر درگیریها در اطراف ساختمان استانداری ادامه دارد هم اکنون صدای درگیریها را شما می شنوید. تیراندازیها در اطراف ساختمان استانداری ادامه دارد . تعداد زیادی از افراد مسلح در این درگیری حضور دارند طبیعتا ساختمان استانداری نیز صحنه حضور تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش است .
از سلاحهای مختلف در این درگیریها استفاده می شود.

(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۴:۲۵
https://news.masjed.ir/u/x8c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید