چهارشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۵۸۹۴
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

مساجد آوردگاه وحدت بین مسلمانان است

نویسنده مصری جهان عرب : بایداختلافات بین خود رابپذیریم اما نبایدازآن برای تکفیروحذف دیگران بهره برد

(چهارشنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۰۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجدنویسنده مصری جهان عرب با اشاره به نقش مساجد در ایجاد همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان گفت که مساجد نه تنها اؤردگاه وحدت بین مسلمانان است بلکه به تقویت همزیستی و برادری با ادیان دیگر می شود.

دکتر حسن عبدربه در گفت وگو ی اختصاصی با بخش بین الملل این پایگاه گفت :‌از همان آغاز تاریخ جهان اسلام ، مساجد تنها به عنوان یک پایگاه دینی مطرح نبود و آوردگاه سیاسی و مذهبی ملتهای اسلامی را تشکیل می داد.

دکتر حسن عبدربه افزود: در زمانی که رسانه ای وجود نداشت ، مساجد بعنوان تریبون برای تبیین واقعیت و رویدادهای سیاسی و اجتماعی بکار گرفته شد و این ابتکار اسلامی ، شایسته تحسین است.

وی ادامه داد :‌به اعتقاد من ملتهای اسلامی می توانند از این عنصر فرهنگی و سیاسی بهره بگیرند و در راه ایجاد اشتراکات و تقویت حس همدلی در میان خود استفاده کنند. من براین باورم که مساجد باید محل رایزنی و تبادل افکار بمنظور ایجاد وحدت بین مسلمانان باشد.

دکتر عبدربه ادامه داد :‌ من معتقدم منظور از وحدت پذیرش اختلافات و در عین حال سوق ندادن آن به درگیری های سیاسی و نظامی است . طبیعی است که اختلافات فقهی وجود دارد و ما باید این اختلافات را بین خود بپذیریم اما نباید از آن برای تکفیر و حذف دیگران بهره برد و زمینه را برای نفوذ قدرتهای غربی در منطقه و جهان اسلام فراهم کرد

(چهارشنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۰۸
https://news.masjed.ir/u/voa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید