سه شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۵۸۸۱
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

فعالان قرآنی مساجددربرنامه ریزی واجرای مباحث قرآنی خودکفاباشند

همایش تقدیر از فعالان قرآنی مساجد ناحیه با حضور ائمه جماعات و فعالان قرآنی مساجد منتخب در مسجد فاطمه الزهراء(س) برگزار شد

(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۳۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد از ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره)،همایش تقدیر از فعالان قرآنی مساجد ناحیه  پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین کرمی معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد  و حجت الاسلام اصغری مدیر ناحیه و ائمه جماعات و فعالان قرآنی مساجد منتخب ناحیه در مسجد فاطمه الزهراء(س) واقع در بلوار استاد معین برگزار شد.

براساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین اصغری ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک ایام دهه کرامت از اهتمام معاون فرهنگی  مرکز رسیدگی به امور مساجد بویژه در برنامه هایی با محوریت قرآن تشکر کرد.

وی در ادامه،برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت مباحث قرآنی را خواستار شد و مدیریت میدانی ائمه جماعات مساجد در این خصوص را عامل تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانست.

مدیر ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره)در ادامه  توجه هرچه بیشتر به برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم و کوتاه بودن زمان اجرای برنامه ها را در جذب مخاطب به مساجد موثر دانست و افزود: متاسفانه در برخی از مساجد برنامه کرسی تلاوت قرآن کریم به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است و مساجد باید در برگزاری چنین محافلی خودکفا باشند و منتظر کمک مالی از جانب مرکز رسیدگی به امور مساجد نباشندوبه خیرین رجوع کنند .

ایشان در پایان سخنانشان  خواستار برگزاری برنامه های قرآنی ویژه بانوان شدوانتقال تجربیات مساجد موفق به سایر مساجد و بررسی دلایل موفقیت آنها و الگو برداری مناسب در برنامه های اجرایی را در رشد فعالیتهای فرهنگی و قرآنی مساجد بسیار موثر دانست.

این گزارش می افزاید در ادامه  این همایش حجت الاسلام و المسلمین کرمی در جمع فعالان قرآنی مساجد منتخب ناحیه شهید مصطفی خمینی(ره)  گفت: ،فعالیتهای قرآنی مرکز رسیدگی به امور مساجد به شکل منسجم و برنامه ریزی شده از سال گذشته آغاز شد و در ابتدا برنامه های کرسی تلاوت و تفسیر آیات برگزیده و سپس تفسیر ترتیبی مورد توجه قرار گرفت و توفیقات خوبی هم در این زمینه بدست آمد.

معاون فرهنگی  اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اجمالی از برنامه های فرهنگی مرکز،خاطر نشان شد: در برنامه کوتاه مدت،کمبودهای مساجد از جمله فعالیتهای قرآنی و نماز جماعت صبح در مساجد که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود در اولویت قرار گرفت و در حال حاضر در هزار و دویست و پنجاه مسجد از مساجد شهر تهران نماز جماعت صبح اقامه می شود در حالی که این آمار در گذشته پانصد مسجد بوده است و در اجرای برنامه های قرآنی هم فعالیتهای گسترده ای در مساجد در حال انجام می باشد و در سال گذشته  پانصد برنامه کرسی تفسیر ترتیبی و چهارصد کرسی تلاوت زمانبندی شده در هزار و پانصد مسجد شهر تهران به اجرا درآمد.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی در خصوص برنامه های بلند مدت معاونت فرهنگی  اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: هدف ما این است که مساجد را بعنوان قرارگاه فرهنگی به نقطه ای برسانیم که خود سازکار مناسبی برای طراحی برنامه های فرهنگی داشته باشند و تشکیل شورای فرهنگی در مساجد برای تحقق همین موضوع صورت گرفته است لذا ضروری است کارگزاران مساجد مشکلات و نیازهای فرهنگی محلات اطراف مساجد را شناسایی و برای رفع آن برنامه های کاربردی داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص برنامه های قرآنی مساجد گفت: انتظار میرود فعالان قرآنی مساجد در برنامه ریزی و اجرای مباحث قرآنی خودکفا بوده و نیاز به کمکهای مرکز رسیدگی به امور مساجد را در خود احساس نکنند و بر این باور باشند که برنامه های قرآنی مهمترین فعالیتهای مساجد هستند و در زمینه مالی از خیرین و کمکهای مردمی استفاده نمایند

گفتنی است این همایش از سلسله نشست های فعالان نهضت قرآنی نواحی 17 گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد است . 

(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۳۲
https://news.masjed.ir/u/h23
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید