چهارشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۵۵۵۸
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد بمناسبت روز جهانی قدس

مرکز رسیدگی به امور مساجد طی بیانیه ای از کارگزاران و فعالان مساجد به ویژه ائمه محترم جماعات خواست با برپایی سخنرانی ها و منابر در روز قدس بر مواضع ضد صهیونیستی امام راحل و رهبر معظم انقلاب تاکید ورزند.

(چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵) ۱۴:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، متن کامل بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد بمناسبت روز جهانی قدس را می حوانید:

 قدس شریف قبله اول مسلمین و فلسطین سرزمین وحی و پاره تن اسلام ، جزء لاینفک جغرافیای جهان اسلام است . دریغا که در دهه های اخیر زیر چکمه های دژخیمان صهیونیستی و در میان پنجه های خون آلود رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته و هر روز شاهد بی عدالتی و ظلم و ستم مضاعف اشغالگران غاصب نسبت به برادران و خواهران مسلمان مظلوم بوده و هستیم و با اندوه و تأسف ، با گذشت زمان ، حجم جنایات و شرارت هر روز ابعاد وحشیانه تری می یابد . گرچه به حمدا... امروز به برکت بیداری اسلامی و مبارزات بی امان و از خودگذشتگی فرزندان اسلام ، رژیم پلید صهیونیستی در موضع ضعف و اضمحلال قرار دارد.

با گذشت ٣٨ سال از ابتکار راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین، در سایه گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل و تلاش جبهه متحد استکبار برای جلوگیری از جهانی شدن این آرمان و تحمیل سازش و نرمش برابر خواسته‌های رژیم جعلی صهیونیستی را با ناکامی و شکست‌های انکارناپذیری مواجه ساخته است.

گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ پیام های دشمن شناسی و استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم از ایران اسلامی به سایر ممالک اسلامی، ظهور مکتب مقاومت در منطقه را رقم زد و با عملیاتی کردن ایده های راهبردی خود از حوزه ذهن به عرصه عمل و قدرت نمایی بر روی زمین، اسباب هراس و وحشت سردمداران سلطه و صهیونیسم بین المللی را فراهم ساخته است و آنان را وادار به انفعال و طراحی سناریوهای خباثت آمیز و جنایت کارانه در جلوگیری از گسترش دامنه تأثیر گذار مکتب و منطق مقاومت با راه اندازی جنگ های نیابتی و فتنه های تروریستی در سرزمین های اسلامی کرده است.

روز جهانی قدس هر سال با راهپیمایی میلیونی اعتراض آمیز امت اسلام و آزادی خواهان عالم در ایران و اقصی نقاط جهان ، همراه با طنین ، تکبیر و فریاد توفنده و پرخروش " مرگ بر آمریکا " و" مرگ بر اسرائیل " و ابراز خشم و انزجار نسبت به سیاست های ضد انسانی و استکباری شیطان بزرگ (آمریکای جهان خوار) و تنفر از جنایات صهیونیسم بین الملل و اسرائیل غاصب برگزار میگردد و با تأکید و حمایت همه جانبه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هر سال باشکوه تر از همیشه ادامه می یابد ، نمادی از تقابل مستضعفین زیر سلطه با مستکبرین سفاک و رویارویی همه اسلام با تمام کفر ، شرک و نفاق است . روز قدس ، روز سر دادن فریاد اعتراض بر سر گردن کشان خون آشام و راهپیمایی روز جهانی قدس ، اعلان برائت از سردمداران تباهی و تروریسم دولتی است .

امروز سرزمین های اشغالی به یک محیط شکننده امنیتی تبدیل شده است و امنیت سازی برای اشغالگران و غاصبان سرزمین قدس نه تنها در دایره اراده و مدیریت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن نیست بلکه در مصاف با معادله ای قرار گرفته است که رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و دیگر بلاد اسلامی در آن قدرت نمایی و نقش آفرینی می کنند.

مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن دعوت از جمیع آحاد ملت رشید ایران اسلامی به منظور حضور در راهپیمایی روز قدس و نماز دشمن شکن جمعه، از کارگزاران و فعالان مساجد به ویژه ائمه محترم جماعات میخواهد که با برپایی سخنرانی ها و منابر، بر مواضع ضد صهیونیستی امام راحل و رهبر معظم انقلاب ، حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی) تاکید ورزند و با روشن سازی افکار عمومی نسبت به اهمیت حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی سرنوشت ساز و شرکت در نماز دشمن شکن جمعه و برشمردن ثمرات و نتایج ارزشمند راهپیمایی اعتراض آمیز روز جهانی قدس ، اعمال خشن و وحشیانه اسرائیل غاصب را در جای جای فلسطین به ویژه در غزه و نیز سیاست خصمانه حامیان اشغالگران قدس شریف به ویژه شیطان بزرگ (آمریکای جنایتکار) را بازگو و به پیامد های اسفبار رفتار ضد اسلامی و انسانی اسرائیل خون خوار در ابعاد سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی آن نیز بپردازند .

امید است که سایر ملل مسلمان نیز با تأسی و پیروی از ولی امر مسلمین به طور همزمان راهپیمایی این روز را به طور باشکوهی که بیانگر عظمت اسلام و مسلمین و ذلت دشمنان آنان باشد ، برگزار نمایند .

 
 

(چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵) ۱۴:۱۸
https://news.masjed.ir/u/uAl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید