جمعه / ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۵۴۱
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

در طرح جدید صهیونیست‌ها؛ صحن‌های مسجدالاقصی به بوستان‌های عمومی تبدیل می‌شوند!

(جمعه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۲:۰۸
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روزنامه «الدستور» چاپ اردن، طبق این حکم قرار است، صحن‌های اطراف مسجدالاقصی به بوستان‌های عمومی تبدیل شود تا صهیونیست‌ها به این بهانه که صحن‌های این مسجد، اماکن عمومی است و همه حق دارند از آن استفاده کنند، هر زمان که بخواهند وارد آن شوند.
کمال الخطیب، معاون رئیس جنبش اسلامی اراضی اشغالی ۱۹۴۸ گفت: شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دستوراتی مبنی بر تبدیل صحن‌های مسجدالاقصی به پارک‌ها و میدان‌های عمومی با هدف باطل کردن تعلق آن به مسجدالاقصی و فراهم کردن زمینه ورود و خروج آزادانه صهیونیست‌ها به آن صادر کرده است.
وی اظهار داشت: یهودی‌سازی شهر قدس با آغاز ماه مبارک رمضان شدت گرفته و رژیم اشغالگر برای نابودی چهره فلسطینی شهر قدس تلاش می‌کند و در همین رابطه اقداماتی را برای نخستین بار در این ماه انجام می‌دهد.
از سوی دیگر، شخصیت‌های سیاسی و دینی فلسطین نسبت به تشدید حملات شهرک‌نشینان و یهودیان تندرو به مسجدالاقصی به بهانه حمایت از مؤسسات اسرائیلی و سرعت‌بخشیدن به ساخت «هیکل موهوم سلیمان» در این مسجد، هشدار دادند.
شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در اراضی ۱۹۴۸ فلسطین، تأکید کرد: طبق شواهد و گزارش‌های رسیده شمارش معکوس برای ساخت هیکل موهوم در مسجدالاقصی آغاز شده است.
در همین راستا، صباح الرافعی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن، اعلام کرد: دولت اردن اقدامات تحریک‌برانگیز اسرائیل در شهر قدس به‌ویژه در مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کند.
(جمعه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۱) ۱۲:۰۸
https://news.masjed.ir/u/wmo
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید