دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۵۰۵۳
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

امام جماعت باید کارش در مسجد متمرکز باشد

آیت الله سبحانی : اگرمسجد به پناهگاه جوانان تبدیل شود از دست دشمن هیچ کاری برنخواهد آمد.

(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۵:۵۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از  خبرگزاری برنا ،آیت الله سبحانی در دومین دوره سفیران آسمانی  که با حضور ائمه جماعات سراسر کشور در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم در حال برگزاری است با اشاره به جایگاه مسجد در اسلام گفت: اولین قدمی که پیامبر(ص) برداشتند ساختن مسجد بود.
وی ادامه داد: تمام کارهای پیامبر اسلام در مسجد متمرکز یود از جمله اقامه نماز، سخنرانی، اعزام گردان برای جهاد، قرارداد با طوایف و ...
آیت الله سبحانی با بیان اینکه میتوان همه کارها را در مسجد انجام داد گفت: ما امروز برای هرکاری یک ساخنمان در نظر می گیریم در حالی که باید از پیامبر یاد بگیریم که می توان بسیاری از کارها را در یک ساختمان انجام داد.
وی با اشاره به شرایط و جاذیه های مسجد گفت: پاکیزگی از مهم ترین ویژگی هایی است که می تواند جاذبه مسجد را زیاد کرده وجوانان را جذب مسجد کند.
وی همچنین خطاب به ائمه جماعات تصریح کرد:امام جماعت باید کارش در مسجد متمرکز یاشد، امام جماعتی که در استخدام یک اداره است و تنها وقت نماز در مسجد حاضر شده و زودتر از بقیه از مسجد خارج می شود نه جوان ساز است و نه مسلمان ساز و این امام جماعت تنها یک فریضه را به جا آورده است و بس.
وی ادامه داد: امام جماعت باید یک ساعت قبل در مسجد حاضر شده و اتاقی در مسجد داشته باشد تا به مشکلات مردم و جوانان رسیدگی کند.بعد از نماز نیز در مسجد بماند و آخرین نفری باشد که از مسجد خارج می شود.
آیت الله سبحانی با بیان اینکه مساجد باید کتابخانه داشته باشندگفت: امام جماعت باید ناظر بر کتاب های این کتابخانه باشد و سلامت کتاب ها تضمین باشد.
وی با بیان اینکه مسجد یک واحد فرهنگی عمومی در اسلام است نه یک کانون کوچک گفت: باید مسجد را کانونی بزرگ بدانیم و متولیان مسجد باید تمام تلاش خود را بکنند تا مسجد دارای جاذبه باشد.
وی به عنوان نمونه به مسجدی در شهرضا اشاره کرد و گفت: امام جماعت این مسجد با ایجاد جاذبه و فراهم کردن هر آنچه نیاز فرهنگی یک جوان است توانسته است این مسجد را به کانون جوانان تبدیل کند.
وی خطاب به ائمه جماعات تاکید کرد: اگر امام جماعت چند کار داشته باشد به هیچ کدام نمی رسد، باید مساجد را آباد کنید و پروانه وار اطراف جوانان باشید تا مسجد به پناهگاهی برای جوانان تبدیل شود که اگر اینگونه شود از دست دشمنان کاری بر نمی آید

(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۵:۵۱
https://news.masjed.ir/u/uk8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید