شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۹
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۴۸۲۶
گزارشگر : محمد قدس

تاکید حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری بر «مسجد و بانوان» به عنوان رویکرد مرکز در سال 95

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه وضعیت و شرایط خانم ها در برخی مساجد مناسب نیست، رویکرد مرکز در سال 95 را «مسجد و باوان» عنوان نمود.

(شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵) ۱۵:۴۹

 

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در همایش عمومی کارکنان مرکز که سه شنبه در مجتمع آموزشی - فرهنگی محراب برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید و فرا رسیدن ماه رجب، با بیان اینکه راه بهره گیری از ولایت الهی تقوا است، گفت: انسان باید توجه پیدا کند در همه شئون و در هر وضعی در حضور حضرت حق است و چیزی از او مخفی نیست.

وی ضمن اشاره به آیه 61 سوره یونس  (وَ ما تَکُونُ فی‏ شَأْنٍ وَ ما تَتْلُوا مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَ لا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلاَّ کُنَّا عَلَیْکُمْ شُهُوداً إِذْ تُفیضُونَ فیهِ وَ ما یَعْزُبُ عَنْ رَبِّکَ مِنْ مِثْقالِ ذَرَّةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لا فِی السَّماءِ وَ لا أَصْغَرَ مِنْ ذلِکَ وَ لا أَکْبَرَ إِلاَّ فی‏ کِتابٍ مُبینٍ) و با بیان اینکه اولیا خداوند کسانی هستند که به شاهد بودن خداوند ایمان بیاورند و این را رعایت کنند، ادامه داد: امیدواریم خداوند متعال بهره ما را در این زمنیه زیاد کند و همه ما با این مضمون انس بگیریم. هر چه بیشتر این معنی در ما تقویت شود زمینه رشد تقوا بیشتر فراهم می گردد.  

رئیس مرکز در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: پیشنهاد می شود که امسال را به حفظ جز سی ام قرآن بپردازیم. به خاطر همین از همه کارکنان و خانواده آنها که به حفظ جز سی ام قرآن بپردازند طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین اگر بتوان روان سازی جز سی ام قرآن را به ائمه جماعات تهران هم تعمیم داد حرکت خوبی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه رویکرد مرکز را امسال مسجد و بانوان قرار داده ایم و همکاران در حال حاظر در حال بررسی و مطالعه هستند، خاطرنشان کرد: اکثر مساجد ما می توانند با موجوی فعلی در بخش خانم ها تغییرات اساسی ایجاد کنند. مسئله فقط بودجه نیست. ما برای تحول درحوزه بانوان به یک فهم و تشخیص نیاز داریم زیرا شرایط و موقعیت خانم ها در برخی مساجد اصلا خوب نیست. ما امیدواریم در جنبه فرهنگی و سخت افزاری اقدامات خوبی در بخش خانم ها در مسجد ایجاد شود و اگر این اقدامات ایجاد شود اتفاق خوبی در این زمینه رخ می دهد.

وی در بخش پایانی بیاناتش کارنامه مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال 94 را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه مرکز در کل معدل بالایی دارد پیشنهاد داد: کارنامه سال قبل در یک جلسه عمومی مورد بررسی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف شناسایی شوند.

رئیس مرکز همچنین با اشاره به برخی از چالش های مرکز در سال جدید تصریح کرد: اصلی ترین برنامه های مرکز در سال جدید آنهایی هستند که بیشتر از اینکه به پول نیاز داشته باشند به ابتکار و پیگیری نیاز دارند.

 







(شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵) ۱۵:۴۹
https://news.masjed.ir/u/vo2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید