چهارشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۱
سرویس : مسجد پژوه
کد خبر : ۲۴۷۱۴
گزارشگر : محمدصادق سمودی

انتشار مقاله مسجد وجوان ٤١/ مساجد و بزهکاری جوانان

(چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴) ۱۳:۵۱

 

 

واژه "Delinquency" در لغت به معنای تخلف، قصور، کوتاهی است. و در اصطلاح عبارت است از ترک انجام وظیفه قانونی و یا ارتکاب عمل خطایی که الزاماً عنوان جرم ندارد. معذلک این اصطلاح غالباً معادل جرم و به ‌ویژه در ارتباط با جرایم ارتکابی از سوی اطفال و نوجوانان بکار می‌رود.(موسوی،1390،ص.24)

بزهکاری جوانان مسئله‌ای با قدمت و پیشینه‌ی طولانی است؛ جملات برجای‌ مانده بر مقبره‌ ها و غارهای مصر، حکایت از نافرمانی جوانان و نوجوانان در آن روزگار دارد. بر یک لوحه باستانی متعلق به 3500 سال پیش از میلاد مسیح در شهر اور، چنین نوشته‌شده است: «اگر اجازه دهیم اعمال بی‌سابقه نسل‌های جوان‌ترِ ما ادامه یابد، تمدن و فرهنگ ما محکوم‌ به نابودی است».(فقیهی، 1389،ص.79)

امروزه این پدیده در بین کشورهای متعددی ازجمله کشور ایران نیز گسترش‌یافته است و بهترین راه مقابله و شاید تنها‌ترین راه آن، کار فرهنگی است که مسجد سردمدار این حرکت است و باید در این راه جوانان را از گرفتار نشدن در این مشکل یاری نماید. به همین دلیل در این نوشتار در یک بخش به راهکار پیشگیرانه از بزهکاری پرداخته تا نقش مسجد نسبت به جوانان آینده بررسی شود و در ادامه به نقش مسجد در ریشه‌کن کردن بزهکاری در جوانان امروز می‌پردازیم..لینک ادامه مقاله . . . .

(چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴) ۱۳:۵۱
https://news.masjed.ir/u/wtg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید