شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۴۵۸۹
گزارشگر : محسن عزیزی

شکست آل خلیفه؛ اقامه نماز جمعه در اطراف مسجد«امام صادق»(ع) بحرین

نیروهای امنیتی آل خلیفه نتوانستند از اقامه نماز جماعتی که علمای بحرین مردم را به شرکت در آن دعوت کرده بودند، جلوگیری به عمل آورند.

(شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴) ۱۳:۲۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، علمای شیعه بحرین مردم را به شرکت در نماز جمعه مسجد جامع امام صادق (علیه السلام) دعوت کرده بودند تا با امام جمعه «شیخ محمد صنقور» که مقامات برای تحقیق و بازپرسی وی را فراخوانده بودند، همبستگی خود را نشان دهند.

 

نیروهای امنیتی که سعی داشتند تا مانع اقامه نماز جمعه در مسجد جامع بشوند، تمامی ورودی های منتهی به مسجد را بستند، ولی نمازگزاران در آرامش کامل نماز جمعه را خیابان های اطراف مسجد برپا کردند.

 

طارق الحسن، رئیس سازمان امنیت عمومی در بحرین در توجیه اقدام وزارت کشور در بستن راه های منتهی به مسجد جامع امام صادق (علیه السلام)  در دراز گفت: هیچ کس حق ندارد تا سر خود مساجد را برای نماز ببندد و در مسجدی که می خواهد نماز بخواند.

وی مدعی شد که درخواست اقامه نماز جمعه از سوی افرادی غیر از مقامات مسئول در حوزه اماکن عبادی صورت گرفته است که هدف آن ها سوء استفاده از دین و اخلال در امنیت عمومی بوده است و ما به افراد اجازه نمی دهیم تا دست به این کارها بزنند.

رئیس سازمان امنیت عمومی در بحرین با اشاره به اقدامات مقامات امنیتی اعلام کرد که بحث و بررسی برای اتخاذ تدابیر قانونی ادامه دارد.

طارق الحسن اظهار داشت: نمازگزاران، نماز جمعه را در فضایی آرام اقامه کردند.

شبکه خبری«العالم» نیز گزارش داد: بحرینی ها در نماز جماعت به امامت علامه شیخ «محمد صنقور» در خیابان های اطراف مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه «الدرازم غرب منامه در بزرگ ترین نماز این کشور شرکت کردند. 

نیروهای امنیتی تمام ورودی های الدراز را برای جلوگیری از اقامه این نماز بستند و با استقرار در خیابان های فرعی، مردمی را که می کوشیدند به مسجد امام صادق (علیه السلام) برسند، تحت تعقیب قرار دادند.   

اما مردم بحرین بدون توجه به این اقدام نیروهای امنیتی، کوشیدند پیاده از میان مزارع و با ابزارهای مختلف راهی مسجد شده و فریضه نماز را ادا کنند.

این موضوع مردم بحرین را به یاد تصویر شهادت «عباس رضیم نوجوان( 16 ساله) بحرینی می اندازد که نیروهای امنیتی مانع ورود وی به منطقه الدراز برای انجام فریضه نماز جمعه در روز 9 نوامبر 2012 شدند. 

(شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴) ۱۳:۲۶
https://news.masjed.ir/u/ycc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید