سه شنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۴۵۴۹
گزارشگر : وحید پورتجریشی

تقدیر از ائمه جماعات فعال در حوزه « طرح نهضت قرآنی در مساجد»

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امورمساجد از برگزاری اجلاس تقدیر از ائمه جماعات برگزار کننده « طرح نهضت قرآنی در مساجد» در روز ۲۰ اسفند ماه خبر داد.

(سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴) ۱۲:۵۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری اجلاس تقدیر از ائمه جماعات برگزار کننده « طرح نهضت قرآنی در مساجد» در 20 اسفند ماه خبر داد و گفت: بیش  از 400 مسجد در حال حاضر برگزار کننده کرسی های تلاوت قرآن، 500 مسجد برگزار کننده کرسی های تفسیر قرآن و نیز 1500 مسجد تفسیر موضوعی قرآن کریم را در حال حاضر برگزار می کنند. به همین جهت بنا است از ائمه جماعات برتر و فعال در این زمینه طی همایشی تقدیر به عمل آید.

 وی اعلام سیاست ها و برنامه های سال آینده در زمینه نهضت قرآنی را از دیگر برنامه هایی دانست که در این اجلاس مورد توجه است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به کتبی که در حوزه قرآن با هدف تامین نیاز محافل قرآنی و  پژوهشی تالیف شده است، گفت:  کتاب های «مسجد در قرآن» و «مسجد در روایات و احادیث» با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و دارالحدیث منتشر شده است و بنا است این کتاب ها در این اجلاس رونمایی شوند زیرا که بسیاری از حوزویان و جامعه پژوهشی به این کتاب ها نیازمند هستند.

 وی با اشاره به اهداف اجرای طرح نهضت قرآنی در مساجد ادامه داد: این طرح با هدف گسترش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی مساجد و بستر سازی برای انس و ارتباط بیشتر نمازگزاران با قرآن کریم در مساجد سراسر استان تهران در چند مرحله  اجرا می شود.

 حجت‌الاسلام کرمی گفت: برای تأثیرگذاری امور قرآنی بر مخاطبان باید به تمامی ابعاد فعالیت‌های قرآنی توجه کرد به همین جهت این طرح در سه حوزه «حفظ»، «تفسیر و مفاهیم» و «تلاوت» قرآن کریم پیش‌بینی شده است یعنی ما با اجرای این طرح سعی داریم از نگاه تک‌بعدی به فعالیت‌های قرآنی بپرهیزیم و به این سه حوزه توجه جدی کنیم. از طرفی طرح نهضت قرآنی سعی در پررنگ کردن جایگاه قرآن و فعالیت های قرآنی در مسجد دارد و به تمام ابعاد قرآن از جمله تفسیر، حفظ، قرائت، تلاوت و مفاهیم می پردازد.

 وی با بیان اینکه هدف ما ارتقای فضای قرآنی مساجد است، به لزوم توسعه برنامه‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگ‌سازی هستند بر همین اساس ما اقدام به برپایی طرح نهضت قرآنی کردیم تا از این طریق در ترویج فرهنگ قرآنی مساجد گامی مؤثر برداشته باشیم.

 

(سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴) ۱۲:۵۷
https://news.masjed.ir/u/w7l
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید