پنج شنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۵
سرویس : ناحیه علامه طباطبایی
کد خبر : ۲۴۰۱۵
گزارشگر : هادیان - جواد خلیلی

برگزاری دوره آموزشی ائمه جماعات ناحیه علامه طباطبایی

دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات ناحیه علامه طباطبایی با حضور معاونت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

(پنج شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴) ۱۶:۳۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ناحیه علامه طباطبایی دوره آموزشی ویژه روحانیون و ائمه جماعات ناحیه علامه طباطبایی برگزار گردید.

براساس این گزارش کارگروه آموزشی ویژه روحانیون و ائمه جماعات ناحیه علامه طباطبایی با مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه علامه طباطبایی ،اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف شهرستان دماوند در حوزه علمیه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مسجد در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مشهدی آقایی معاونت مرکز رسیدگی به امور مساجد در سخنانی ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام وفات حضرت معصومه (س) از برگزار کنندگان این دوره و جلسه تشکر نمود.

معاونت مرکز رسیدگی به امور مساجد در سخنان خود به بیان سرفصل های مدیریت در مساجد اشاره نمود و بیان داشت : مسئله مدیریت مسجد یک مسئله مهم و تخصصی می باشد که برای آن باید هم مطالعه شود و هم کار و نیز باید مبانی آن مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری کلاس های درس فقه المساجد نیز اشاره نمود و افزود : الحمدالله به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد کلاس درس خارج فقه المساجد روز های چهارشنبه با حضور آیت الله اراکی در حال برگزاری می باشد که نگاه مدیریتی به مساجد از لحاظ فقهی ،شرعی و از نگاه قرآن و علمی به مسئله مسجد شده است.این مؤید این مطلب است که ابتدا باید مساجد و مسجداز نظر علمی و فقهی بازیابی شوند بعد به سراغ کارهای دیگر مسجد پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی ضمن اشاره به بیان  دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد مدیریت مسجد بیان داشت : مقام معظم رهبری در فرمایشی امام جماعت را مدیر طبیعی مسجد دانستند .یابد این نکته از دیدگا های مختلفی بررسی شود .این نکته البته حائز اهمیت است که صرفا تمام کار ها نباید توسط امام جماعت انجام شود بلکه باید با نظارت و تحت دیدگاه وی انجام شود.

در ابتدای این دیدار کلاس بررسی و آشنایی با فضای مجازی توسط استاد نادعلی از کارشناسان حوزه فضای مجازی برگزار شد.

گفتنی است از دیگر برنامه های این مراسم سخنرانی ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوندحجت الاسلام و المسلمین اشرفی بود.







 

ناحیه علامه طباطبایی-مرکز رسیدگی به امور مساجد
(پنج شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴) ۱۶:۳۵
https://news.masjed.ir/u/vxt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید