شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۴ / ۲۲:۳۸
سرویس : ناحیه امام صدر
کد خبر : ۲۳۶۶۴
گزارشگر : حسینی

برگزاری ششمین کرسی تلاوت قرآن کریم در سال ۱۳۹۴

برگزاری ششمین کرسی تلاوت قرآن کریم در سال ۱۳۹۴ در مسجد صاحب الزمان(عج)

(شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴) ۲۲:۳۸

به گزارش خبرنگار ناحیه امام موسی صدر ششمین کرسی تلاوت قرآن کریم در سال ۱۳۹۴ با حضور جمعی از نماز گزاران و دوستداران قرآن و در  مسجد جامع صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرک کاووسیه(شهرستان قدس) برگزار شد.

در این محفل نورانی قرآنی که حافظ کل قرآن کریم، استاد حاج حسین جعفرخواه حضور داشت، حجت الاسلام ابراهیم امیری، طی سخنانی به اهمیت و جایگاه حفظ قرآن پرداخت و گفت: حضرات معصومین علیهم السلام در احادیث متعدد، به جایگاه رفیع حافظان قرآن کریم اشاره کرده اند، از جمله پیامبر اسلام صلی الله غلیه و آله در روایتی می فرماید: «إنَّ اَکْرَمَ العِبادِ إلَی اللهِ بَعْدَ الاَنبیاءِ العُلَماءُ ثُمّ حَمَلَهُ القُرآن. یَخْرُجونَ مِن الدُّنیا کَما یَخْرُجُ الاَنبیاء وَ یَحْشُرونَ مِنْ قُبُورِهِم مَعَ الاَنبیاءِ و یَمُرُّونَ عَلی الصِّراط مَعَ الاَنبیاءِ و یَأخُذونَ ثوابَ الاَنبیاء. فَطوبی لِطالب العِلْمِ و حامِلِ القرآنِ ممّا لَهُم عِندَ اللهِ مِن الکرامَهِ وَ الشَّرَفِ.» : گرامی*ترین بندگان بعد از انبیاء علما و سپس حافظان قرآن هستند. مانند انبیاء از دنیا می*روند، همراه انبیاء از قبرهایشان خارج می*شوند، به همراه انبیاء از صراط می*گذرند و ثواب انبیاء را می*برند. پس خوشا به حال پوینده راه علم و حافظ قرآن، به سبب کرامت و شرافتی که نزد خدا دارند.

این حدیث بیان کننده مقام والای وبلند حافظ قرآن کریم است که در ردیف عالمان و انبیا الهی قرار می گیرد.

ایشان در ادامه افزود: پیامبر اسلام صلی الله غلیه و آله در حدیثی دیگر فرمود: «إذا ماتَ حامِلُ القُرآنِ أوحَی اللهُ إلَی الأرضِ أَن لا تَأکُلی لَحْمَهُ. قالَتْ: إلهی کَیفَ آکُلُ لَحْمَهُ و کَلامُکَ فی جَوْفِه.»: [۵] هنگامی که حافظ قرآن از دنیا می*رود خدای تبارک و تعالی به زمین وحی می*کند که «گوشت بدن او را نخور.» زمین می*گوید: «پروردگارا، چگونه گوشت او را بخورم در حالی که کلام تو (قرآن) در قلب اوست.»

در ادامه این برنامه قرآنی، استاد حاج حسین جعفرخواه،حافظ کل قرآن کریم، بر اساس درخواست حاضران، آیاتی از قرآن کریم تلاوت کرد.

ایشان، همچنین به نحوه حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: ظرف دل را باید پاک کرد و محل دریافت آیات الهی قرار داد.

لازم به یادآوری است استاد حاج حسین جعفرخواه، اولین حافظ قرآن کریم در شهرستان قدس می باشد.

امیری 


امیری

مسجد صاحب الزمان(عج) کاووسیه
(شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴) ۲۲:۳۸
https://news.masjed.ir/u/uB0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید