پنج شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۳۶۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:امت اسلام اجازه تعرض به مسجد الاقصی را نمی دهد

(پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱) ۱۶:۰۷
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری' فلسطین الیوم' ،'اوغلو' در بیانیه ای افزود: هر گونه تعرض به مسجد الاقصی به معنای تعرض به یکی از مهمترین مقدسات همه مسلمانان جهان است .
وی تاکید کرده است که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان جهان، بخشی از فلسطین اشغالی است و اجرای قوانین رژیم صهیونیستی درباره حفظ آثار تاریخی و ساخت و ساز در محوطه این مکان مقدس،امری غیر قابل قبول و محکوم است.
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ،از نمایندگان کشورهای اسلامی در یونسکو خواست اقدامی فوری برای جلوگیری از تعرضات رژیم صهیونیستی علیه مکانهای دینی ومقدس مسلمانان و نیز آثار قدیمی در شرق بیت المقدس انجام دهند .
'اکمل الدین احسان اوغلو' همچنین به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای این ادعاها هشدار داد زیرا مطرح کردن این ادعاها می تواند زمینه ای برای تشدید اقدامات توسعه طلبانه و تعرضات بیشتر به مسجد الاقصی باشد.
دبیر کل سازمان همکاری اسلامی افزود: شرایط مسجد الاقصی مانند بقیه اراضی اشغالی فلسطین است ورژیم صهیونیستی باید از این مناطق عقب نشینی کند.
' یهودا فاینشتاین' مشاور حقوقی کابینه نتانیاهو اخیرا ادعا کرده است که مسجد الاقصی جزء لاینفک سرزمین رژیم صهیونیستی است و مشمول قوانین صهیونیستی به خصوص قوانین آثار باستانی وساخت وساز می شود که این امر خشم مسئولان فلسطینی و مسلمانان جهان را برانگیخته است .
(پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱) ۱۶:۰۷
https://news.masjed.ir/u/1cIg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید