پنج شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۸
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۳۲۹۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

روحانی برجسته هندی خواستار آزادی فوری رییس سازمان اسلامی نیجریه شد

امام جمعه مسجد جامع شیعیان دهلی با محکوم کردن حمله وحشیانه نظامیان نیجریه به منزل و حسینیه بقیه الله، خواستار آزادی فوری «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» رییس سازمان اسلامی نیجریه شد.

(پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۲۸

 

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایرنا، مولانا «سید محسن تقوی» روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا اظهار داشت: دولت نیجریه و سازمان ملل باید با محکوم کردن این جنایت عاملان این قتل عام وحشیانه را محاکمه کنند.
وی افزود: جای تعجب است که نظامیان نیجریه به جای حمله به تروریست های بوکو حرام، مسلمانانی که مشغول انجام مراسم مذهبی بودند را بی رحمانه قتل وعام می کنند.
مولانا تقوی اظهار داشت: در این حملات وحشیانه بیش از 300 نفر از افراد بیگناه کشته و تعداد زیادی از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی نیز مجروح شده است.
این روحانی برجسته هندی با بیان اینکه شیخ زکزاکی همواره حملات تروریست ها در نیجریه و کشورهای مختلف را محکوم می کرد خاطرنشان کرد که حملات نظامیان نیجریه نشان داد که این افراد از تروریست های بوکوحرام حمایت می کنند.
وی از دولت نیجریه همچنین خواست تا با آزادی فوری شیخ زکزاکی، شرایط را برای درمان وی فراهم کند.
مولانا تقوی در ادامه همچنین با اشاره به برخورد دوگانه غرب با تروریسم و حقوق بشر گفت: سکوت کشورهای غربی، سازمان ملل و دیگر مدعیان حقوق بشر نشان دهنده برخورد دوگانه و ابزاری آنها از حقوق بشر است.
وی افزود: برخی از کشورهای غربی تنها درصورتی حملات تروریستی را محکوم می کنند که آنها و اهدافشان را مورد حمله قرار دهد.
این روحانی برجسته هندی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را از حامیان اصلی تروریست ها دانست و اظهار داشت که امروز بسیاری از مردم کشورهای مختلف می دانند که بسیاری از گروههای تروریستی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می شوند.
وی با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی در عراق و سوریه افزود: سیاست های دو گانه غرب به ویژه آمریکا باعث رشد و ادامه جنایات گروههای تروریستی در کشورهای منطقه شده است.
در دو حمله نظامیان نیجریه به خانه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رییس سازمان اسلامی نیجریه و حسینیه «بقیه الله » در شهر «زاریا» علاوه بر همسر و پسر وی ، بیش از 300 نفر از شیعیان به شهادت رسیدند.
نیروهای ارتش نیجریه سال گذشته نیز با حمله به مراسم روز جهانی قدس ده ها تن از جمله 3 فرزند شیخ زکزکی را شهید کردند.


پایگاه تخصصی مسجد
(پنج شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴) ۱۳:۲۸
https://news.masjed.ir/u/sww
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید