چهارشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۱
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۲۸۶۹
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

مراسم بزرگداشت سردار شهید همدانی و شهید کرمی برگزار شد+ تصاویر

مراسم یادبود سردار شهید حسین همدانی و شهید مجتبی کرمی از مدافعان حرم، در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

(چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴) ۱۴:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد،  در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که تعدادی از اعضای خانواده و وابستگان شهید همدانی و شهید کرمی حضور داشتند، کارکنان مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از ائمه جماعات استان تهران با قرائت قرآن و فاتحه به مقام شامخ این دو شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

 در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین آقایی، معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در سخنانی با بیان اینکه این مجلس به پاس ایستادگی های دو شهید بزرگوار همدانی و کرمی و از طرف مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شده، این ضایعه را به خانواده این دو شهید و حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد: شهید همدانی و کرمی بر خان اباعبدالله متنعم شوند و خداوند به خانواده ایشان صبر عنایت کند.

 وی با اشاره به مقام شامخ یاران و همراهان امام حسین(ع) در کربلا، تصریح کرد: شهیدان کربلا با امام حسین (ع) عهد بستند و در خانه دیگری نرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی ادامه داد: در زمانه ای که شیرینی زندگی زیر زبان خیلی ها مزه کرده، مدافعان حرم می توانستند بهانه ای برای نرفتن درست کنند به خاطر همین کسانی که در این زمانه در این راه جهاد می کنند جایگاه ویژه ای دارند.

 وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان نمود: گاهی فضای شهادت و ایثار در جامعه حاکم است اما وقتی هزار بهانه برای ماندن وجود دارد، کسانی که به میدان مبارزه می شتابند قدر ویژه ای دارند.

 معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه امسال با این شهدا محرم و صفر ویژه ای داریم، در وصف ویژگی های شهدای کربلا گفت: اینها مغلوب تمنیات خود نشدند. تمنیات برای هر کسی به گونه ای متفاوت جلوه می کند. در واقع هر کسی در باز ماندن از قافله شهادت تمنیاتی دارد. اما این شهیدان بار این تمنیات را از خود باز کردند.

وی در وصف دومین ویژگی مشترک شهدای کربلا و مدافعان حرم گفت: شهدا مقهور جو زمان نمی شوند، نه جو و فضای عمومی و نه فضای میدان مبارزه. واقعیت این است که برخی انسان را سرزنش می کند و یا به زعمشان نصیحت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی ادامه داد: نکته سوم این است که وقتی شهیدان در مسیر حق قرار گرفتند، هم از یکدیگر سبقت  می گیرند و هم سرعت. در زمانه ما برخی می گویند ما در مسیر هستیم، اما این کافی نیست. این ویژگی شهیدان کربلا بود که بعد از حرکت سرعت و سبقت گرفتند تا به امامت رسیدند. انسان باید تخمین بزند که امام زمان چه نیازی به او دارد.

 وی در وصف ویژگی بعدی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه شهیدان کربلا همراهی با امام حسین (ع) را غنیمت می دانستند نه اینکه دنبال غنایم باشند. باید از خود بپرسیم که آیا ما به دنبال این هستیم که باری را برداریم یا باری را بگذاریم. نکته دیگر اینکه معیت و همراهی هم روحی است و هم جسمی.

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه شهیدان مرگ آزما بودند، در بیان این ویژگی گفت: ما برخی اوقات مرگ آشنا هستیم یعنی وقتی می بینیم که کسی می میرد دچار تنبه مقطعی می شویم. اما در مقابل برخی مرگ آگاه هستند و می دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. از این گذشته شهدا مرگ آزما بودند.

وی با بیان اینکه شهدا یک شبه پا روی منیات خودشان می گذارند، اظهار نمود: شهید کرمی و شهید همدانی یکی در عنفوان شباب و دیگری در آستانه بزرگسالی بهانه های نرفتن را کنار گذاشتند و به وظیفه خود عمل نمودند. ان شاءالله توفیقات ادامه راه این شهیدان را داشته باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی دقایقی به بیان ذکر مصیبت اهل بیت پرداخت و مداحی کرد.

 

گزارش تصویری این مراسم را می بینید: 

 

 

یادبود شهید کرمی 14 

یادبود شهید کرمی 13 

یادبود شهید کرمی 12 

یادبود شهید کرمی 11 

یادبود شهید کرمی 10 

یادبود شهید کرمی 9 

یادبود شهید کرمی 8 

یادبود شهید کرمی 7 

یادبود شهید کرمی 6 

یادبود شهید کرمی 5 

یادبود شهید کرمی 4 

یادبود شهید کرمی 3 

یادبود شهید کرمی 2 

یادبود شهید کرمی 1 

شهید کرمی 

(چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴) ۱۴:۰۱
https://news.masjed.ir/u/oaj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید