یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۸
سرویس : مسجد پژوه
کد خبر : ۲۲۶۰۲
گزارشگر : محمدصادق سمودی

انتشار دو مقاله(22و23) از سلسله مقالات شعار سال مرکز؛ مسجد و جوانان

این دو مقاله به موضوعات «تربیت جوانان مسجدی برای تمدن سازی اسلامی» و «شاخصه‌های مسجد پویا در جذب جوانان از دیدگاه مقام معظم رهبری» پرداخته است.

(یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴) ۱۲:۴۸

مسجد و جوان22/تربیت جوانان مسجدی برای تمدن سازی اسلامی

اسلام یک دین جهانی‌ است و تمدن اصیل اسلامی این قابلیت را دارد تا بهترین الگوهای مادی و معنوی را به بشر معرفی نماید. دراین راستا جوانان مسجدی با ارشادات یک روحانی مسجد که اهل آینده نگری و تحلیل است، می‌توانند سربازانی باشندکه  در جهانی شدن اسلام پیشرو باشند. در این زمینه فرآیند حضور جوانان مسجدی را می‌توان در دو بخشِ معرفت افزایی و بخش اجرایی مورد بررسی قرارداد.

بخش نرم افزاری

تشکیل جلسات معرفت افزایی با مدیریت روحانی مسجد با هدف ترغیب جوان مسجدی برای تلاش در جهت پیشرفت فرهنگ اسلام مؤثرخواهد بود. محورهای این جلسات می تواند از این قرار باشد:... ادامه مقاله »»»

مسجد و جوان23/شاخصه‌های مسجد پویا در جذب جوانان از دیدگاه مقام معظم رهبری

در شرایطی که جذابیت و توجه به نیاز مخاطب حرف اول را می‌زند، و هر کسی سعی دارد که با ابزارهای جدید جوانان را به خود جذب نموده تا بتواند آنان را با تفکر و روش خود آشنا سازد، مسجد باید، با رقبای قدرتمندی مبارزه نماید و بتواند با برنامه‌های خود، جوانان را به سمت خود جذب نماید. لازمه‌ی این کار، پویایی و جذابیت مسجد است. تا بدینوسیله جوانان را متوجه خود نماید. پویایی مسجد را از چند زاویه می‌توان مورد بررسی قرار داد. چون مسجد یک مجموعه است. و هر کدام از اجزای این مجموعه نقش خود را در پویایی مسجد ایفا می‌نمایند، به عنوان نمونه بخش‌هایی مانند مکان قرار گرفتن مسجد، مثل حاشیه بودن، داخل کوچه بن بست یا ...و دیگری بافت منطقه به لحاظ افراد آن منطقه، مثل این‌که گاهی، مسجد در یک محیط بازاری است، گاه محله‌های قدیمی و گاه مجتمع مسکونی و یا ...ما در این نوشتار به این جنبه از ویژگی‌های مسجد پویا نمی‌پردازیم، و آن‌را به مقالات مربوطه ارجاع می‌دهیم. و به مولفه‌هایی که به برنامه‌های مسجد و شخص روحانی محترم برمی‌گردد، می‌پردازیم. مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف خودشان، به تبیین مطالب مورد نیاز برای پویایی یک مسجد، پرداخته‌اند، و ما در این نوشتار به رهنمودهای ایشان اشاره می‌نماییم: ... ادامه مقاله »»»

(یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴) ۱۲:۴۸
https://news.masjed.ir/u/v26
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید