دوشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۳
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۲۳۹۶
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

مراسم یادبود مرحوم حجت الاسلام و المسلمین اخوان برگزار شد

مراسم یادبود مرحوم حجت الاسلام و المسلمین اخوان، از جان باختگان حادثه منا برگزار شد.

(دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۲۳

به گزارش روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در جلسه ماهیانه جامعه روحانیت مبارز غرب تهران یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام و المسلمین اخوان امام جماعت مسجد الزهرا شهر آرا که در حادثه تاسف بار منا دعوت حضرت حق را لبیک گفته بود گرامی داشته شد.

 در ادامه این جلسه که فرزندان آن مرحوم  نیز شرکت داشتند،حجت الاسلام و المسلمین میرشاه ولد مدیر ناحیه شهید مطهری(ره) ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مهاجر الی الله و حاضرین جلسه با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت: کسی که در راه رفتن یا بازگشتن از مکه بدرود حیات گوید، از ترس و هراس روز قیامت ایمن می گردد.

وی در ادامه به تشریح عملکرد ناحیه شهیدمطهری(ره) اشاره کرد و در این خصوص گفت: تفاهم نامه ای میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره آموزش و پرورش منعقد شده است که بر این اساس تعامل مساجد و مدارس بیش از گذشته شده و بین این دو نهاد تربیتی هم افزایی صورت می پذیرد.

  حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اخوان از ائمه جماعات شناخته شده تهران بود که در سال های زندگی ارزشمند خود خدمات زیادی را در جبهه فرهنگی به کشور و نظام تقدیم کرد.

  او که در سال ١٣٣٩ و در شهم قم چشم به جهان گشود، پس از گذراندن دوره سطوح ابتدایی حوزوی در مدرسه آیت الله گلپایگانی، سوابق درخشانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و قوه قضاییه، از خود بر جای گذاشت.
مرحوم حجت الاسلام و المسلمین اخوان که در دوران دفاع مقدس نیز بمدت ٦ ماه در جبهه حضور داشتند، از سال ١٣٨٧ در مسجد الزهرا(س) واقع در محله شهر آرا به عنوان امام جماعت خدمت می کردند. وی همچنین قبل از مسجد الزهرا(س)، در مسجد شهید چمران به فعالیت مشغول بودند. وی در دوره اخیر عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه و همچنین معاون برنامه ریزی و آمار مرکز شوراهای حل اختلاف کشور بودند.

(دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۲۳
https://news.masjed.ir/u/o65
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید