شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۷
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۲۳۶۱
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

عزاداری حسینیه ها و تکایا با برنامه مساجد تعارض نداشته باشد

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر تبدیل شدن مساجد به قطب عزاداری های محرم گفت: لازم است برنامه عزاداری تکایا و حسینیه ها با برنامه مساجد تعارض نداشته باشد

(شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۱۷
رعایت شئونات اسلامی و حفظ مصالح اسلام و نظام در عزاداریهای ماه محرم یک امر ضروری به شمار می آید. لازم است سخنرانان و خطبا مطالب مرتبط با قیام عاشورا را مطرح و از بیان خرافات پرهیز کنند. از طرفی برپایی و اقامه نماز اول وقت توسط هیئتهای عزاداری و هیئت امنای مساجد و نیز متعارض نشدن برنامه های حسینیه ها با مساجد نکته مهمی است که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نداشتن تعارض میان برنامه های حسینیه ها و تکایا با مسجد در اقامه نماز اول وقت و جماعت باید مورد توجه مسئولین مساجد و هئیت های عزاداری باشد.

 

 وی بیان کرد: عزاداری های این ایام نباید موجب خلوت شدن مساجد شود، یکی از اهداف ابا عبدالله الحسین(ع) اقامه نماز بود و امام حسین (ع) ظهر عاشورا عملا نشان داد که باید به فریضه اقامه نماز اهتمام داشت بنابراین موضوع نماز جماعت باید توجه همه قرار گیرد تا اهدف قیام امام حسین (ع) تامین شود.

 

 امام جمعه تبریز توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اهداف قیام نهضت قیام عاشورا و بیان ذکر مصایب امام حسین(ع)، انگیزه های قیام آن حضرت و یارانش با مدرک معتبرها  را از جمله مواردی نام برد که باید مورد توجه سخنرانان و خطبا در این ایام قرار گیرد.

 

 وی ادامه داد: واقعه کربلا، واقعه ای درس آموز برای همگان است بنابراین نیز باید برنامه هایی تدارک دیده در این ایام هم برای مردم، آموزنده و مفید باشد و روحانیون و ائمه جماعات با تبیین حماسه عاشورا تلاش کنند معرفت مردم نسبت به اهل بیت(ع) را ارتقا دهند.

 

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر تبدیل شدن مساجد به قطب عزاداری در ماه محرم گفت: اعتقاد ما این است که اگر مساجد بتوانند برنامه های  جاذبه مندی برای مخاطبان  ارایه دهند خود به خود در ایام محرم و دیگر ایام برای مردم جاذبه مند می شوند مسجدی که توانسته باشد برای اقشار مختلف جامعه برنامه داشته باشد و از طرفی امام جماعتی به روز داشته باشد،می تواند مسجد را مرکزی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل کند.

(شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۱۷
https://news.masjed.ir/u/urh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید