پنج شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۲۱۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

باید غربت فکری، فرهنگی و معنوی را از مساجد دور کرد

(پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱) ۱۷:۵۲

حجت الاسلام ایوبی که در این هفته در غیاب امام جمعه نجف آباد امامت جمعه را بر عهده داشت با اشاره به نامیدن آخرین دهه از ماه شعبان به نام دهه "تکریم مساجد" بیان داشت: زدودن خاک از مساجد و تمیز کردن محیط آنها در این دهه امری بسیار خوب و شایسته است ولی از آن مهمتر زدودن غربت از آنها با حضور گسترده مردم و نخبگان است.

ایوبی در ادامه با اشاره به جایگاه مساجد در مقابله با هجمه های مختلف دشمن خاطر نشان کرد: مسئولین بایستی با برگزاری کلاسهای مختلف از جمله تفسیر قرآن و نهج البلاغه ضمن آشنا کردن نسل جوان با این معارف آنها را برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن آماده سازند. 

سالروز تشکیل اولین مجلس خبرگان رهبری در بیست و سوم تیر سال شصت دو و تشکیل اولین جلسه شورای نگهبان در بیست و ششم همین ماه در سال پنجاه و نه از جمله مناسبت هایی بود که خطیب این هفته نماز جمعه نجف آباد ضمن اشاره به آنها بیان داشت: از پر برکترین اقدامات مجلس خبرگان رهبری انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین حضرت امام (ره) بود که ما امروز ثمره این اقدام را در رسیدن ایران به برترین قله های پیشرفت و اقتدار در بین کشورهای اسلامی، شاهد هستیم.

برگزاری همایش نقش زنان در بیداری اسلامی از دیگر مواردی بود که ایوبی ضمن اشاره به آن گفت: امیدواریم بانوان جامعه ما نیز با حفظ حجاب اسلامی، چهره مناسبی از ایران را در بین کشورهای اسلامی به نمایش بگذارند.

امام جمعه موقت نجف آباد همچنین از اسراف در مصرف آب به عنوان یکی از بدترین گناهان نام برد و افزود: در شرایطی که شاهد یکی از کم نظیر ترین خشکسالی های چهل سال گذشته در تمامی نقاط استان هستیم، مردم باید در مصرف این نعمت خداوند دقت بیشتری کنند.

(پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱) ۱۷:۵۲
https://news.masjed.ir/u/1cIz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید