چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۰
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۱۷۲۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

عیدعبری؛ توطئه ای برای تخریب مسجدالاقصی

پلیس رژیم صهیونیستی با توسل به خشونت و تسلیحات ضدشورش بیت‌المقدس را به بهانه عیدعبری در اختیار صهیونیست‌های افراطی قرار داد. این اقدام توطئه تسخیر کامل مسجد الاقصی است

(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۱۵:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خانه ملت، صدها فلسطینی ساکن نوار غزه دیشب و بامداد امروز(سه‌شنبه24شهریور) در محکومیت حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تصرف بیت‌المقدس راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات پارچه نوشته هایی را که روی آن نوشته شده بود، «لبیک یا اقصی»، «الاقصی در خطر است» و «اتحادیه عرب کجاست» را در دست داشتند.

ظرف چند روز گذشته مسجدالاقصی شاهد حملات صهیونیست‌های افراطی بوده است. «عزام التمیمی» مدیر اوقاف شهر قدس اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی به نگهبانان مسجدالاقصی دستور داد این مسجد را تخلیه کند و امور مسجد را صهیونیست ها به دست گرفته‌اند. این اولین اقدام رژیم صهیونیستی از زمان اشغال قدس در سال 1967 بوده است.

براساس گزارش‌ها، شماری از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصی با شماری از نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند. نظامیان اسرائیلی تلاش کردند نمازگزاران و خادمان بیت‌المقدس را از این مسجد بیرون کنند. گفته‌شده درگیری‌ها در خارج از صحنهای مسجد الاقصی در بخش قدیمی رخ داد جایی که هزاران شهروند فلسطینی و سرزمینهای اشغالی 1948 میلادی تجمع کردند و کوشیدند وارد مسجد الاقصی شوند و جلوی تجاوز صهیونیستها را به مسجد الاقصی بگیرند. گروههای یهودی اعلام کرده بودند به مناسبت سال جدید عبری به مسجد الاقصی وارد خواهند شد..

به گفته شاهدان عینی ، یک ‍ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی به همراه « اوری آریئل» وزیرکشاورزی اسرائیل همراه صدها یهودی افراطی وارد مسجد القصی شده و به ساحت این مکان مقدس توهین کرده‌اند.

از صبح روز گذشته پلیس صهیونیستی با تسلحیات سنگین نظامی در داخل و خارج مسجد الاقصی سنگر گرفته‌اند و اجازه هیچ‌گونه ترددی را به شهروندان فلسطینی نمی‌دهند. در مقابل تعدادی از فلسطینیان به نشانه اعتراض دست به تحصن کردند اما در نهایت با حمله صهیونیست‌های افراطی مواجه شدند که در پی آن حداقل 100 فلسطینی به شدت مجروح شدند.به گفته شاهدان عینی ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک گاز اشک آور و بمب‌های صوتی به نمازگزاران به شدت حمله برده و تلاش کرد آن‌ها را به زور از داخل مسجد بیرون بیندازد و همچنین گلوله پلاستیکی به سمت آن‌ها شلیک کرد.

«بنیامین نتانیاهو» که هر روز به دنبال بهانه جدیدی برای اعمال خشونت علیه فلسطینیان می گردد برای توجیه خشونت رخ داده در بیت‌المقدس مدعی شد که این اقدام پلیس صهیونیستی بر اساس سیاست های این رژیم برای حفظ وضع موجود و سلامت مسجدالاقصی بوده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیشب تهدید کرد که هرگونه سنگ پراکنی یا اعتراض فلسطینیان با برخورد شدید و خشن پاسخ داده خواهد شد.

عزام الخطیب مدیر کل اوقاف اسلامی در قدس گفت: «پلیس رژیم صهیونیستی به شدت مسجدالاقصی را تحت محاصره قرار داد و این اقدام پلیس اسرائیل در ضدیت با آن چیزی است که اسرائیلی ها حفظ وضع موجود می گویند. رژیم صهیونیستی با این گونه اقدامات می خواهد تنش ها را در مسجدالاقصی تشدید کند.»

سخنگوی جنبش حماس با درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای کمک به آزادی مسجدالاقصی از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست هماهنگی های امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند.« مشیر المصری» در سخنان خود در مراسم حمایت از مسجدالاقصی در غزه با تشکر از نمازگزاران فلسطینی تحصن کننده در مسجدالاقصی گفت:« ما امروز در این دوره خطرناک و حساسی که مسجدالاقصی با آن روبروست قسم می خوریم که آماده شهادت در راه و دفاع از مسجدالاقصی در برابر غاصبان هستیم. مجاهدت شهروندان قدس و نیروهای عزالدین قسام و دیگر مجاهدان فلسطینی همان راه مجاهدت ابوذر و پیامبر اسلام(ص) است.»

درهمین حال، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست خود را برای برگزاری نشست سران اسلامی جهت مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و توقف هر چه سریعتر این اقدامات مطرح کرد.

تلاش برای غصب بیت‌المقدس

اگرچه حوادث و خشونت‌های چند روز اخیر را می‌توان در چارچوب سلسله درگیری‌های صهیونیست‌های افراطی تفسیر کرد اما تصرف کامل و تخلیه بیت‌المقدس در طول تاریخ تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی اقدامی بی‌سابقه بوده است. گروه های صهیونیستی خواهان برپایی مراسم خارج از صحن مسجد هستند و بر این باورند در این منطقه بقایای هیکل که برای آنان مقدس است،وجود دارد.

برنامه صهیونیست‌های افراطی اگرچه اقدامی منطبق بر مبناهای جنگ‌طلبانه تل‌آویو است اما بررسی گزارش‌های اداره اوقاف اسلامی در قدس مبنی بر ایجاد تغییرات و گسترش فعالیت تخریبی زیرنظر به اصطلاح باستان‌شناسان صهیونیستی به شدت افزایش یافته‌است.

در همین حال،  ورود تندروهای یهودی به مسجدالاقصی پس از اقدام کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی)در سال 2003 مبنی بر حق قانونی یهودیان در ورود به منطقه موهوم هیکل و نماز در آن افزایش یافته است. همین منطقه در گذشته نیز شاهد درگیری های خونین نمازگزاران فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی بوده‌است.

صهیونیست‌های افراطی که مسجدالاقصی و محوطه بیت‌المقدس را به تسخیر کرده‌اند در واقع برنامه بلند مدت برای آنچه که بازسازی معبد هیکل نامیده می‌شود ، دنبال می کنند. عملیاتی شدن این پروژه در روزهایی که رژیم صهیونیستی ازموفقیت‌های دیپلماتیک جمهوری‌اسلامی خشمگین است به عنوان یک توطئه جدید در دستور کار قرار گرفته است. گفتنی است که رژیم صهیونیستی چندی پیش برای تحریک فلسطینیان در جهت تکرار عملیات سخره سخت که به شهادت2200 زن،کودک و غیر نظامی شده بود،اقدام به زنده سوزی یک خانواده فلسطینی همراه‌ کودک شیرخوار آنها کرده بود.

 

(چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴) ۱۵:۳۰
https://news.masjed.ir/u/vu7
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید