دوشنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۴ / ۱۸:۴۵
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۱۱۷۹
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

روز جهانی مسجد، نقطه آغاز شکل گیری شبکه جهانی مساجد

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد بر برگزاری گسترده روز جهانی مسجد، به عنوان نقطه آغازی برای شکل گیری شبکه جهانی مسجد تاکید کرد.

(دوشنبه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۸:۴۵

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد گرامی داشت روز جهانی مسجد، حجت الاسلام و المسلین حمید آقایی، معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه سی ام مرداد ماه مطابق با بیست و یک آگوست به نام روز جهانی مسجد نام گذاری شده است، گفت: در سال 1968 رژیم صهیونیستی با یورش به مسجد القصی آن را به آتش کشید.

وی افزود: به مناسبت این حادثه از حدود 13 سال پیش با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و با تصویب سازمان کنفرانس اسلامی روز 30 مراداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد و هر سال برنامه هایی مرتبط با این روز برگزار می شود.

 
حجت الاسلام و المسلمین آقایی


معاون هماهنگی مرکز با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی مسجد در مساجد استان و کشور برگزار می شود، اضافه کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده بسته محتوایی بدین منظور در نظر گرفته شده و امیدواریم با توصیه ها و دستور العمل هایی که داده شده این برنامه در سطح مساجد به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: برنامه محوری ما روز پنج شنبه با سخنرانی رئیس محترم جمهور و با حضور دو هزار نفر از ائمه جماعات استان تهران، برخی از شخصیت های لشکری و کشوری، سفرای کشورهای اسلامی و برخی مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی ادامه داد: در این جلسه قبل از سخنرانی دکتر حسن روحانی، از مقام علمی و خدمات شایسته حضرت آیت الله مهدوی کنی به عنوان موسس مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور خانواده محترم ایشان تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی درباره دیگر برنامه های روز جهانی مسجد با اشاره به برگزاری برنامه هایی در برخی از شهرستان های استان تهران گفت: برای مثال روز گذشته در شهرستان ری با حضور آیت الله ری شهری از ائمه جماعات نمونه، خدام و امنا و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد ری تجلیل به عمل آمد.  

معاون هماهنگی مرکز درباره اهمیت برگزاری مراسم روز جهانی مسجد در سال جاری، تصریح نمود: امروز شاهد هستیم که روش و رویه صهیونیست ها در هتک حرکت مساجد جلوه دیگری پیدا کرده و کسانی که اسم اسلام دارند با همان روش و منطق صهیونیست ها، در غالب تکفیری ها و داعشی ها و رژیم کودک کش عربستان در یمن، بحرین، سوریه، عراق و حتی در برخی کشورهای اروپایی خودنماییی کرده و گروه هایی که ضد دین و قائل به تبعیض نژادی هستند به مساجد حمله می کنند و یا مسلمانان را به شهادت می رسانند و یا مساجد را تخریب می کنند.

وی گفت: امیدواریم این اجلاس و حضور مهمانان بتواند توجه مردم مسلمان دنیا بخصوص مردم عزیز کشورمان را نسبت به اهمیت مساجد و اعمال ددمنشانه رژیم صهیونیستی و پیروان آنها جلب کند.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: تاسف آور است که روز جهانی مسجد توسط سازمان کنفرانس اسلامی اعلام و تصویب شده اما هیچ گونه توجهی توسط دولت ها و حتی علمای جهان اسلام به این روز نمی شود.

وی اضافه کرد: روز جهانی مسجد که در ایران گرامی داشته می شود باید هر سال با ابعاد وسیع تر و با در نظر گرفتن اقشار مختلف در داخل و خارج و با بهره گیری از ابزار مختلف و با استفاده از ابزار هنرمندانه، توطئه های دشمن را دفع کند.

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه باید با برگزاری روز جهانی مسجد به سمتی برویم که نقطه آغازی برای شکل گیری شبکه جهانی مساجد باشد، یادآور شد: شبکه جهانی مساجد با استفاده از ظرفیت بی بدیل جمهوری اسلامی ایران می تواند هم تغذیه لازم را برای آگاه سازی مسلمان فراهم کند و هم آمادگی لازم را برای مقابله با دشمنان پیدا کند. 

 

(دوشنبه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۸:۴۵
https://news.masjed.ir/u/wd8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید