جمعه / ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۰۳
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۱۰۷۸
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

دیدن یک مسجد زیبا می‌تواند تلنگری برای خوب شدن باشد

فاطمه گودرزی هنرپیشه سینما و تلویزیون گفت: نام و سیمای مسجد یادآور حس خوب پاک‌بودن است و بنای زیبای مسجد در جذب افراد اثر می‌گذارد.

(جمعه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۹:۰۳

فاطمه گودرزی در گفت‌وگو با ستاد خبری هفته جهانی مسجد گفت: من هر وقت نام مسجد را می‌شنوم یا مسجدی را می‌بینم، ناخودآگاه نوعی حس پاکی به من دست می‌دهد و فکر می‌کنم که باید فرد برای نزدیک شدن به آنجا، چه از نظر فکری و چه جسمانی، خیلی پاک و منزه باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم» در پاسخ به اینکه آیا حس لزوم پاک بودن برای ورود به مساجد، نوعی رودربایستی و فاصله با این مکان مقدس را ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: اتفاقا همین حس خوب است که فرد را وادار به فکر کردن در مورد مشکلات و اشتباهات خود در گذشته کند و این نه تنها افراد را از مساجد دور نمی‌کند بلکه شاید تلنگری برای اصلاح شدن باشد.

وی افزود: تصاویری که من همیشه با نام مسجد به یاد می‌آورم، آن آثار معماری بسیار زیبای تاریخی مساجد است، خواه مساجد زیبای ترکیه باشد یا مساجدی که در تهران، اصفهان و دیگر شهرهای تاریخی کشور داریم.

این هنرمند مطرح عرصه سینما و تلویزیون ایران گفت: نا گفته نماند که در برخی موارد معماری مساجد مدرن هم مانند مسجد «پیامبر» در شهرک قدس تهران بسیار زیباست اما نکته مهم این است که دیگر از آن دست معماری زیبای اسلامی و تاریخی در ساخت مساجد کمتر می‌بینیم.

دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس مادر در مورد لزوم زیبایی بنای مسجد تاکید کرد: به نظر من این امر در جذب افراد برای اینکه قدم در مسجد بگذارند بسیار مهم است.

این هنرپیشه که یک سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد، افزود: باز هم تاکید می‌کنم که زیبایی مسجد در جذب افراد موثر است، درست مانند حرکتی که در کلیساهای امریکا انجام شد و در آنجا نوا خواندن سیاه‌پوستان را به کلیساها آوردند و همین موسیقی باعث شد که جوانانی که در خیابان پراکنده و شاید به دنبال اعمال ناشایست بودند، به کلیساها جذب شوند و دست از کارهای نادرستشان بکشند.

فاطمه گودرزی عملکرد جذابیت معماری را هم به همان موسیقی در کلیساهای مذکور تشبیه کرد و افزود: به هرحال من تاکید می‌کنم که ظاهر هرچیزی در جذب افراد بسیار موثر است. همانطور که ظاهر فرد در لحظه اول نقطه جذب افراد دیگر به اوست این امر در بحث معماری مسجد و حتی ظاهر افراد مسجدی هم صدق می‌کند.

وی تاکید کرد: مسجدیان باید پاکیزه، معطر و خوشبو و خوش‌رفتار باشند و همه اینها با هم باعث جذب دیگران به مسجد می‌شود.

 

(جمعه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۹:۰۳
https://news.masjed.ir/u/wt2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید