شنبه / ۳ اَمرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۰۰
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۰۸۲۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

برگزاری کرسی های تفسیر ترتیبی در مساجد منتخب

این برنامه بامحوریت سوره های لقمان وحجرات و باهدف آشنایی هرچه بیشتر مردم، بالاخص نمازگزاران با آیات و مفاهیم قرآن کریم در قالب جلسات هفتگی برگزار می گردد.

(شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۰۰

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد ، نهضت فعالیت های قرآنی مساجد در حالی وارد سومین ماه فعالیت خود می شود که مقارن با عید سعید فطر، برگزاری کرسی های تفسیر ترتیبی قرآن کریم در مساجد منتخب استان تهران آغاز شده است. این برنامه با محوریت سوره های لقمان و حجرات و با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم، بالاخص نمازگزاران با آیات و مفاهیم قرآن کریم، ذیل نهضت قرآنی مساجد همزمان با آغاز ماه شوال شروع شده است. در این کرسی ها، ائمه جماعات مساجد، آیات سوره های حجرات و لقمان را با توجه به محتوای اخلاقی، شمولیت آنها در موضوع سبک زندگی و همچنین موضوعات اجتماعی وخانوادگی متناسب با نیاز مخاطب و فضایل برشمرده شده در این سوره ها، در قالب کرسی های تفسیر ترتیبی شرح و تبیین می نمایند.

شایان ذکر است طرح نهضت قرآنی مساجد با سرلوحه قرار دادن این حدیث از پیامبر اکرم (ص) که: «انما نصبت المساجد للقرآن»، توسط معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد و با هدف آشنایی و انس بیشتر مردم با آیات و مفاهیم کلام الله مجید در فاز اول با برگزاری کرسی های تلاوت مقارن با ایام ماه مبارک رجب آغاز شده است. همزمان با ماه شعبان فاز دوم این طرح که همانا برگزاری کرسی های تفسیر برای آیات منتخب قرآن بود، کلید خورد. منویات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی و استقبال ائمه جماعات و غالب نمازگزاران از این طرح، مجریان را بر آن داشت تا فاز سوم این طرح را با برگزاری کرسی های تفسیر ترتیبی، با محوریت سوره های لقمان و حجرات آغاز نمایند. همچنین دیگر بخش های این طرح که شامل دوره های حفظ قرآن کریم و نیز دوره های آموزشی روش بیان تفسیر برای ائمه جماعات در آینده نزدیک اجرایی می گردد.

امامان جماعت محترم  می توانند شیوه نامه برگزاری کرسی های تفسیر ترتیبی را از اینجا دریافت نمایند.

(شنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۰۰
https://news.masjed.ir/u/ocu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید