یکشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۶
سرویس : ناحیه امام صدر
کد خبر : ۲۰۷۸۰
گزارشگر : حسینی

برگزاری نماز عید فطر

نماز عید فطردرمسجد صاحب الزمان(عج) کاووسیه برگزار نشد.

(یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۴:۲۶

به گزارش محراب مردم خدا جو و مومن شهرک کاووسیه به شکرانه توفیق یک ماه روزه داری و بندگی  خداوند نماز عید فطر را در مدرسه هدی شهرک کاووسیه ( شهرستان قدس ) اقامه کردند.

در این مراسم معنوی که جمع زیادی از اهالی شهرک کاووسیه حضور یافتند ، ابتدا زکات فطره را جهت سلامتی خود و رفع حوائج مستمندان و نیازمندان پرداخت کردند. همچنین ضمن تبریک این روز بزرگ به همدیگر ، برای ظهور امام زمان و پیروزی مردم مظللوم جهان دعا کردند.

حجت الاسلام ابراهیم امیری ، امام جماعت مسجد جامع صاحب الزمان شهرک کاووسیه عجل الله تعالی فرجه الشریف ( شهرستان قدس )  در خطبه های نماز ، ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر گفت : دو عید بزرگ در میان مسلمانان ، بعد از پایان اعمال عبادی است ، یکی عید قربان که بعد از انجام اعمال حج تمتع است که بر اساس روایات ، حاجی ، پس از فراغ از اعمال حج همچون کسی است که تازه متولد شده است ، که در اینجا باید به شکرانه این تولد دو باره جشن گرفت ؛ مورد دیگر در پایان ماه رمضان است که مسلمانان ، پس از یک ماه روزه داری و بندگی و شب زنده داری و به شکرانه این توفیق بزرگ که در این مورد هم بر اساس روایات ، روزه دار , تولدی دوباره یافته ، دگر با جشن می گیرد ، و خداوند را بر این حیات  و پاکی از گناهان و رذائل و راندن شیاطین ، شکر گزار است .

ایشان افزود : در روز عید فطر ، گویا مسلمان از نو متولد می شود ، و تبریک این عید ، در حقیقت به جهت ولادت جدید مومن روزه دار در شب عید فطر است ، چرا که بر اساس کلام امیر مومنان علی علیه السلام ، روزه داران در شب عید فطر از تما آلودگی ها و پلید های پاک شده ، و کمترین پاداش خود را که پاکی و پاکیزکی است , دریافت نموده اند.

امیری فطر 


امیری فطر 


امیری فطر 

امیری فطر 


امیری فطر 


امیری فطر

 

مسجد صاحب الزمان(عج) کاووسیه
(یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۴:۲۶
https://news.masjed.ir/u/qi4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید