چهارشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۹
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۰۴۲۵
گزارشگر : سامان صاحب جلال

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج): ‌ مهمترین ماموریت مسجد شبهه‌زدایی از مسائل اعتقادی است

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) گفت: امام جماعت باید ظاهری مناسب و آراسته داشته باشد و درباره امور فرهنگی و معنوی برای مردم صحبت کند.

(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۳۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عباسیان امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) در گفت‌وگو با ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد درباره شعار امسال این دهه مبنی بر «آینده را با جوانانمان از مسجد بسازیم» در پاسخ به این پرسش که یک مسجد چه مؤلفه‌هایی باید داشته باشد تا برای جوانان جذاب باشد، اظهار داشت: مساجد باید از شیوه سنتی خارج و به روز شوند و دارای جذابیت‌هایی شوند که موجب جذب جوان می‌شود.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به کاهش استقبال جوانان از مساجد توضیح داد: فضای مجازی که در جامعه حاکم شده نه تنها موجب دور شدن جوانان از مساجد شده بلکه باعث فاصله گرفتن آنها از خانواده و دوستانشان شده است. متاسفانه این مشکل به حدیست که حتی در مهمانی‌ها نیز جوانان درگیر این فضاها هستند. اگر مسجد بتواند به روز شود باعث روی آوردن جوانان به آن می‌شود

این مبلغ دینی مهمترین ماموریت مسجد در عصر حاضر را شبهه زدایی بیان کرد و گفت:‌ مهمترین ماموریت مسجد در زمان کنونی از دیدگاه من شبهه‌زدایی از مسائل دینی و اعتقادی است که یکی از اولویت‌های آن رفع شبهاتی‌ است که در ذهن جوانان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسیان با اشاره به شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در سال 94 مسجد را موثر در زمینه‌سازی همدلی و همزبانی مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد:‌ تشکیل یک کارگروه در مسجد متشکل از جوان‌ها و با مدیریت افراد مسن و ایجاد تعامل بین آنها با افراد محل می‌تواند در زمینه سازی همدلی میان مردم اثرگذار باشد؛ به این صورت که بازخورد نظرات و انتقادات مردمی را در قالب نشریات و ماهنامه منتشر کنند و به گوش مسئولین برسانند که در آن سیاست‌های دولت هم گنجانده شود و به این سبب همدلی و همزبانی میان مردم با مسئولان باشد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت امام جماعت به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب مردم و قشر جوان به مسجد گفت:‌ امام جماعت یکی از مهمترین عوامل جذب مردم و جوانان به مسجد است و امام خوب و شایسته باید ویژگی‌هایی داشته باشد. امام جماعت باید از لحاظ علمی به روز و در سطحی باشد که بتواند پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: همچنین می‌بایست ظاهری مناسب و آراسته داشته باشد و در آخر امام جماعت باید درباره امور فرهنگی و معنوی برای مردم صحبت کند و در مسجد راجع به مادیات بحث نکند.

(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۳۹
https://news.masjed.ir/u/nDl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید