جمعه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۰
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۰۲۶۳
گزارشگر : سامان صاحب جلال

مسجدالاقصی؛ آماده استقبال از ماه مبارک رمضان

مدیر اداره کل اوقاف فلسطین تاکید کرد: مسجدالاقصی را با تمامی امکانات برای حضور نمازگزاران و روزه داران آماده کرده ایم.

(جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در آستانه ماه مبارک رمضان، اداره اوقاف اسلامی فلسطین مسجدالاقصی را برای استقبال از نمازگزاران آماده کرد. شیخ عزام الخطیب، مدیرکل اوقاف و امور اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری قدس درباره برنامه های ماه مبارک رمضان مسجدالاقصی گفت: دروس دینی، نماز تراویح و قرآن کریم قرائت می شود و  وعده های افطاری نیز برای نمازگزاران تدارک دیده شده است.

 

وی تصریح کرد: هر فلسطینی حق دارد بدون هیچ قید و شرطی به مسجدالاقصی بیاید و در نمازها شرکت کند و باید مرزها برای ورود و خروج فلسطینیها باز باشد تا آنها نیز بتوانند به مسجدالاقصی بیایند و هیچ محدودیت سنی نباید داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف اسلامی تاکید کرد: جمعی از علمای دینی و مدرسان در مسجدالاقصی حضور دارند و قرآن کریم و دروس دینی را تدریس خواهند کرد.

وی افزود: هشت مرکز بهداشتی درمانی نیز در ماه مبارک رمضان آماده خدمت رسانی به نمازگزاران هستند و هلال احمر، 12 آمبولانس را آماده کرده است و کادری ویژه برای این کار تدارک دیده است.

الخطیب در ادامه اظهار داشت: وعده های افطاری روزانه برای نمازگزاران تدارک دیده شده و اداره بهداشت بر روی غذاها نظارت خواهند داشت. همچنین وعده های افطاری گرم نیز میان نیازمندان توزیع می شود.

کمیته زکات قدس نیز در ماه مبارک رمضان، 7500 یتیم و 1500 خانواده را تحت سرپرستی قرار می دهند.

امسال محافظان زن در مصلی بانوان حضور خواهند داشت و زینات ابوصبیح، رئیس محافظان زن در مسجدالاقصی است.

اداره اوقاف از یک هزار جوان دختر و پسر درخواست کرده تا در ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی حضور داشته باشند و در تقسیم وعده های افطاری کمک کنند.

وی افزود: با یک شرکت برای نظافت مسجدالاقصی نیز قراداد بسته ایم و از تمامی فلسطینیهایی که به مسجدالاقصی می آیند می خواهیم تا نظافت را رعایت کنند.

در حیاط مسجدالاقصی برای جلوگیری از نور خورشید نیز چتر و چادر نصب کرده ایم و کولرهای آبی نیز گذاشته ایم.

(جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۰۰
https://news.masjed.ir/u/w7o
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید