شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۶
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۲۰۱۳۸
گزارشگر : سامان صاحب جلال

مرمت مساجد فرسوده در بافت قدیمی پایتخت از مهمترین تدابیر مدیریت شهری

ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، در نشستی که با شهردار منطقه 11 تهران برگزار شد؛ مرمت مساجد فرسوده را از مهم ترین تدابیر مدیریت شهری دانست.

(شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۴۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد‌ حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نشستی که با شهردار منطقه 11 تهران برگزار شد؛ مرمت مساجد فرسوده را از مهم ترین تدابیر مدیریت شهری برای احیاء و حفظ بناهای ارزشمند دینی در پایتخت دانست.

بر اساس اسن گزارش، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11تهران؛ در این خصوص گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ طی نشستی که با حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد؛ با توجه به وجود 50 مسجد فرسوده در محدوده این منطقه؛ یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری؛ احصاء نیازهای اساسی مساجد در موضوع مرمت بنا عنوان شد.
شهردار منطقه 11 ضمن ارزشمند دانستن حفظ بناهای تاریخی که در محدوده این منطقه به دلیل قرار گرفتن در تهران قدیم تعداد آن ها نیز قابل توجه است؛ بر لزوم حفاظت از مساجد قدیمی که بسیاری از آن ها معماری زیبا و منحصر به فردی نیز دارند؛ تأکید کرد و افزود: این موضوع مورد توجه ریاست مرکز قرار گرفته و مقرر شد مرمت مساجد فرسوده و قدیمی پس از بررسی نیازهای عمرانی و معماری اجرایی شود.
به گفته آبادیان مجمع خیرین مسجد ساز از سوی شهرداری منطقه 11 با عضویت حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهردار منطقه و جمعی از خیرین به زودی دایر خواهد شد.

(شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۴۶
https://news.masjed.ir/u/vx2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید