سه شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۰
سرویس : ناحیه علامه طباطبایی
کد خبر : ۲۰۰۲۸
گزارشگر : هادیان - جواد خلیلی

دهه تکریم :خانه تکانی زیربنای معنوی و فرهنگی مساجد

مدیر ناحیه علامه طباطبایی در شب آغازین دهه تکریم مهمان مسجد حضرت زینب(س) بود.

(سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار محراب از ناحیه علامه طباطبایی مسجد حضرت زینب(س) مقصد مدیر این ناحیه در اولین روز از دهه تکریم و غبار روبی مساجد بود.

حجت الاسلام و المسلمین هادیان مدیر ناحیه علامه طباطبایی ضمن حضور سرزده در نمازجماعت مغرب و عشاء مسجد حضرت زینب (س) شهرستان پردیس از نزدیک در جریان روند اجرای برنامه های دهه تکریم و غبار روبی این مسجد قرار گرفت.

وی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه حجت الاسلام و المسلمین سیاحی امام جماعت مسجد ، دهه تکریم را سرآغار تحولی بنیادین در کالبد مسجد دانست و افزود : از قدیم الایام رسم بوده که در ایم نزدیک به ماه رمضان مساجد را غبار روبی ظاهری می نمودند ولی به حول و قوه الهی چند سالیست که در کنار این فریضه مهم زیربنای معنوی و فرهنگی مساجد نیز به خود تکانی میدهند و این به کمک خود اهالی مسجد و امام جماعت تحقق خواهد یافت.

وی در گوشه هایی از سخنان خود به حضور پررنگ جوانان و نوجوان در این مسجد اشاره نمود و بیان داشت : به حمد الله در این مسجد حضور نوجوانان و جوانان بسیار چشمگیر است که این خود دلالتی بر موفق بودن امام جماعت مسجد در داشتن برنامه های متنوع و منظم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین هادیان در انتهای سخنان خود ریش سفیدان مسجدی را سرمایه های گرانبهای مسجد دانست و افزود : احترام بر کسانی که اکنون گرانبها ترین سرمایه های مسجد هستند یعنی ریش سفیدان و پیشکسوتان مسجد اید مد نظر باشد و این عزیزان نیز باید در مواجهه با خردسالان و نوجوانان و شیطنت های آنان در محیط مسجد با سعع صدر و شکیبایی برخورد کنند چرا که اقتضای این سنین شیطنت و بازیهای کودکانه است و چه محیطی امن تر و بهتر از مسجد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیاحی امام جماعت مسجد حضرت زینب (س) ضمن خوش آمد گویی به مدیر ناحیه علامه طباطبایی به تشریح برنامه های دهه تکریم پرداخت.



گفتنی است اولین شب از دهه تکریم و غبار روبی در مسجد حضرت زینب (س) با اجرای کرسی تلاوت در صحن عمومی مسجد برگزار شد.

در انتهای مراسم نیز به نفرات برتر قرآنی جوایزی به رسم یادبود اهداء گردید.

ناحیه علامه طباطبایی-مرکز رسیدگی به امور مساجد
(سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۳۰
https://news.masjed.ir/u/wd7
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید