پنج شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۱ / ۲۱:۲۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۹۵۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

«دهه غبارروبی»، «دهه تکریم مساجد» می شود

(پنج شنبه ۱ تیر ۱۳۹۱) ۲۱:۲۷

دین مقدس اسلام دین نظافت و پاکیزگی است.

در نگاهی به روایات این نکته را متوجه می‌شویم که مسئله بهداشت هم مانند سایر مسائل رویکردها و مراحل مختلفی دارد که از آن جمله بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت خانه، بهداشت محیط کار و غیره را می‌توان ذکر کرد اما یکی از مهم‌ترین ابعاد بهداشت که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، موضوع بهداشت مساجد است.

مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور امسال برای اولین بار دهه غباروبی مساجد را به دهه تکریم مساجد تغییر نام داده است، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در همایش مسجد محوری و زکات از تبدیل دهه غبار روبی به دهه تکریم مساجد خبر داد و گفت: ایام غبارروبی مساجد باید فرصتی برای تکریم مساجد باشد و تلاش می شود که در این ایام مساجد به صورت مطلوب به میدان آیند.

وی با اشاره به اینکه در این ایام تنها نباید به بهداشت مساجد توجه کرد، ادامه داد: توقع این است که ائمه جماعات به مسئله تکریم مساجد نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند تا در زمینه فرهنگ سازی رسیدن به مسجد طراز اسلامی گامی برداشته شود.

حجت الاسلام علی اکبری از ابلاغ دستورالعمل مربوط به دهه تکریم مساجد در آینده نزدیک خبر داد. بدیهی است بهداشت و نظافت مساجد در ظرف زمانی خاص نمی‌گنجد و طبق آیات و روایات همه مسلمانان موظفند همواره در پاکیزه نگه داشتن و تطهیر مساجد کوشا و فعال باشند.

اما اختصاص یک دهه آن هم دهه آخر ماه معظم شعبان که دل ها و جان‌های مومنین آماده استقبال از ماه مبارک رمضان و بهره گیری از سفره پر فیض و معنوی این ماه عزیز است، فرصت بسیار خوبی برای توجه دادن مردم به این امر مهم و تذکر و بیان اهمیت بسیار والای تکریم و عطرافشانی مساجد و تبیین ارزش معنوی خدمتگزاری به مسجد مهیا شده است.

همچنین نهادینه شدن فرهنگ خدمت به مسجد در جامعه اسلامی که خوشبختانه این طرح با تایید و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد به شکل شایسته غبارروبی شود و خدمت به مسجد کاری مردمی و همگانی شمرده شود جایگاه بهنری یافته و اکنون چند سالی است که دهه تکریم و بهداشت مساجد مقارن با آخرین دهه ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان در جای جای جامعه اسلامی با برنامه‌های ارزشمند و معنوی گرامی داشته می‌شود که البته تاثیرات بسزایی نیز در گسترش این فرهنگ ارزشی به جای گذاشته است.

(پنج شنبه ۱ تیر ۱۳۹۱) ۲۱:۲۷
https://news.masjed.ir/u/ocw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید