چهارشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۱۹۴۱۶
گزارشگر : سامان صاحب جلال

مرحله دوم «نهضت قرآنی در مساجد» با تفسیر ۵۲ آیه از موضوع سبک زندگی آغاز شد+ دانلود متن تفسیر

حجت الاسلام والمسلمین کرمی با اعلان آغاز مرحله دوم طرح «نهضت قرآنی در مساجد» از تبیین و تفسیر ۵۲ آیه با موضوع سبک زندگی قرآنی در مساجد منتخب استان تهران خبر داد.

(چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۵:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد حجت‌الاسلام والمسلمین سعید کرمی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اجرای طرح «نهضت قرآنی در مساجد» اظهار داشت: مرحله نخست این طرح که برگزاری کرسی‌های تلاوت در 313 مسجد استان تهران بود، از اول ماه رجب آغاز شد.

وی با اشاره به استقبال افراد از کرسی‌های تلاوت در مساجد، خاطر نشان کرد: ما پیش‌بینی برگزاری این طرح در 313 مسجد را دیده بودیم اما بر اساس گزارش‌ها بیش از 400 مسجد اقدام به برگزاری کرسی‌های تلاوت کرده‌ا و با این طرح همراه شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی با بیان اینکه مرحله دوم طرح نهضت قرآنی در مساجد از روز مبعث پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود، گفت: در مرحله دوم این طرح، در مساجد منتخب به تفسیر موضوعی قرآن کریم پرداخته می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه در مرحله دوم 52 آیه با موضوع سبک زندگی قرآنی توسط ائمه جماعات تبیین می‌شود، افزود: تفسیر 52 آیه با موضوع سبک زندگی قرآن در قالب درسنامه‌ای تهیه و در اختیار ائمه جماعات مساجد منتخب قرار گرفته است تا آنها در طول یک هفته یک آیه از آن را برای افراد تبیین و تفسیر کنند.

وی با بیان اینکه این آیات برای 52 هفته طراحی شده است، گفت: این کار باعث می‌شود که با تکرار روزانه آیه، تفسیر، شأن نزول آن شاهد حفظ آیات مربوطه و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در بین اهالی مساجد و سایر افراد باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این طرح، مسابقه حفظ و مفاهیم این آیات در بین عموم نمازگزاران مساجد استان برگزار می شود و هدایا و جوایز نفیس و ارزنده ای به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

علاقه مندان می توانند محتوای تفسیری آیه هفته اول دریافت کنند.

محتوای تفسیری آیه هفته اولمحتوای تفسیری آیه هفته اول

 

(چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۵:۴۸
https://news.masjed.ir/u/uBB
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید