چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۹۰۱
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

ساخت ۹۰۰ مسجد به همت بسیجیان

(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۳۶

محمدرضا نقدی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت در اردبیل با گرامیداشت نام و یاد شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: شهید چمران بهترین الگو در کار و فعالیت بی‌ادعا و کم‌توقع است که ما با بهره‌گیری از این شخصیت وارسته می‌توانیم امروز در سنگر آبادانی و سازندگی کشور بسیار موفق عمل کنیم.

وی یکی از اهداف بسیج سازندگی را جلوگیری از پراکنده‌کاری و انجام طرح‌های سهل‌الوصول، زود‌بازده و بسیار نافذ توصیف کرد و بیان داشت: مدل مناسبی که در قالب بسیج سازندگی در چند سال اخیر ارائه شده است مدل موفق در رشد و آبادانی کشور است به طوری که ما با تکیه بر مدل بسیج سازندگی می‌توانیم الگوی بی‌نظیری را در حرکت‌های رو به جلو به دنیا عرضه کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با قدردانی از حمایت استانداران به ویژه استاندار اردبیل از طرح بسیج سازندگی و اردوهای هجرت و تعیین نشدن سقف برای اجرای این طرح یادآور شد؛ با موافقت استاندار اردبیل مبنی بر واگذاری اغلب کارهای عمرانی در استان به ویژه در حوزه روستایی به بسیج سازندگی سقف پیش‌بینی شده برداشته می‌شود و جوانان و نوجوانان می‌توانند با حضور در اردوهای یک تا ۱۵ روزه در این طرح به پیشرفت، عمران و آبادانی کشور و استان اردبیل کمک کنند.

نقدی از راه‌اندازی طرح هجرت یک روزه نیز خبر داد و افزود: به دنبال اجرای موفق طرح‌های با بار معنوی در بسیج، همچون حلقه صالحین از تابستان امسال اردوهای بسیج به صورت دسته‌جمعی به شکل یک روزه برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان شیرینی خدمت در مناطق روستایی را تجربه کنند.

این مسئول اضافه کرد: مردم استان اردبیل غیرتمندانه و همسو با اهداف انقلاب اسلامی همیشه و در تمام صحنه‌ها موضع‌گیری شفاف و روشن خود را اعلام کردند به طوری که در ماجرای اخیر جمهوری آذربایجان نیز نمود روشنی از حمایت مردم، روحانیون و خطیبان جمعه و جماعات را در عقب‌نشینی سران جمهوری آذربایجان از برنامه یورو‌ویژن شاهد بودیم که این حضور به موقع و در صحنه مردم مومن این استان سبب شد تا صهیونیست وادار به عقب‌نشینی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نفوذ و تاثیر‌گذاری معنویت مردم این استان را در آن سوی مرزها خاطرنشان کرد و ابراز داشت: به یقین برنده‌ترین سلاح ما در صدور انقلاب همسویی مردم با نظام و الفت ایجاد شده بین دولت و ملت بوده است که می‌توان نشانه‌هایی از آن را در توجه به محرومان مشاهده کرد که در دنیا چنین رفتار و نگرشی بی‌سابقه است.

نقدی ادامه داد:‌ بسیج سازندگی نیز در تبعیت از سیره حضرت علی (ع) و ملهم از آموزه‌های حکومت علوی امام اول شیعیان و عدالت محوری آن حضرت در توجه و مراقبت مناطق محروم پیشقدم است و این کار را به جد دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با عهده‌داری کارهای کوچک اما تاثیر‌گذار در مناطق محروم و روستایی در تلاش هستیم تا ستون فقرات نظام را در دور‌ترین مناطق برقرار و پابرجا نگه داریم و با استخدام نیروهای مومن و متقی در این عرصه کارهای ماندگاری را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین استفاده از ظرفیت بسیج پزشکان، مهندسان، دانشجویان و دانش‌آموزان را در این عرصه مهم و ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت:‌ ترویج مسائل بهداشتی دام و انسان، مسائل کشاورزی، انجام ۱۰۰ درصدی کار مرمت و بهسازی منازل، مساجد و پل‌ها و گذر‌گاه‌های روستایی از جمله اولویت‌هایی است که بسیج سازندگی در سال‌های اخیر موفق به آن شده است.

نقدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تعمیر و بهسازی مساجد، خانه محرومان، غسالخانه، مدارس و .... در روستاها و مناطق دور‌افتاده شوق و علاقه روستاییان را به ماندن بیشتر کرده است به طوری که ما درصدد تقویت جبهه سازندگی در روستاها هستیم.

(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱) ۱۶:۳۶
https://news.masjed.ir/u/1cIj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید