چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۱۹
گزارشگر : مدیر سایت (مرادپور)

پیام تسلیت رییس محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد در ارتباط با رحلت حضرت آیت الله العظمی مجتبی تهرانی (ره)

در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ایام تجدید حزن و اندوه مومنان و شیعیان، روح بلند و عرشی عالم مجاهد، عارف واصل، معلم بزرگ اخلاق و پارسایی حضرت آیت الله العظمی آقای حاج‏شیخ مجتبی تهرانی به ملکوت اعلا پیوست

(چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱) ۱۶:۱۵

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی

    در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ایام تجدید حزن و اندوه مومنان و شیعیان، روح بلند و عرشی عالم مجاهد، عارف واصل، معلم بزرگ اخلاق و پارسایی حضرت آیت الله العظمی آقای حاج‏شیخ مجتبی تهرانی به ملکوت اعلا پیوست و قلوب اهل ایمان به ویژه ارادتمندان و شاگردان آن فقیه عالی مقام را بیش از پیش داغدار کرد.

    ایشان از شاگردان برجسته‏ی امام خمینی(ره) بود که تأثیر اندیشه‏ی رفیع فقهی و عرفانی آن راحل فرزانه در مجلس پر فیض درس و محفل انسان ساز اخلاق و آثار قلمی این استاد عالیقدر بیش از هر چیز جلوه می کرد. حضور فعال آن عزیز سفر کرده در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و پس از آن همراهی همه جانبه‏اش با مقام معظم رهبری از جمله ویژگی‏های ممتاز ایشان بود.

    محفل درس آن اسوه‏ی اخلاق و تربیت چشمه‏ی جوشان برکت و فیض معنوی بود که هر هفته جان خسته‏ی صدها جوان مومن و متدین و انقلابی و ایثارگر از زلال آن بهره‏مند و سیراب می شد.

    جلسات بی نظیر آن رادمرد فقاهت و اخلاق در مسجد جامع تهران در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه در شبهای قدر و نیز ایام محرم و صفر، کانون و محور جذب و سلوک معنوی دهها هزار زن و مرد مومن و علاقمند به اهل بیت عصمت و طهارت سلام ا... علیهم اجمعین بود.

    آن بزرگوار از مفاخر برجسته و ماندگار علماء و ائمه‏ی جماعات ام القرای جهان اسلام است که ثمرات بیش از نیم‏قرن خدمات علمی، تربیتی، فکری و معنوی او در تربیت قلوب و تهذیب نفوس تا سالیان متمادی باقی خواهد ماند و آثار برجسته آن فقیه اخلاقی گنجینه‏ی بی نظیری از معارف اخلاقی و تربیت دینی است که راهگشای شیفتگان معنویت و سلوک خواهد بود.

    اینجانب ضایعه مولمه و اندوهبار رحلت آن عالم عامل و معلم بزرگ اخلاق را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا‏فداه و مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان و روحانیت معظم و ائمه‏ی محترم جماعات استان تهران و عموم مردم مومن و انقلابی تهران به ویژه شاگردان و علاقمندان آن مرجع عالیقدر تسلیت عرض می‏نمایم و از درگاه خداوند متعال، رحمت واسعه‏ی الهی و علو درجات، برای آن عالم ربانی خواستارم.

    بی تردید شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر آن عبد صالح خدا و حضور فعال ائمه‏ی محترم و معزز جماعات مساجد و عموم مردم قدرشناس و مومن تهران، مصداق بارز تعظیم شعائر الهی خواهد بود.

 

 

والسلام علیه و علی عبادالله الصالحین

محمد جواد حاج علی اکبری

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

(چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱) ۱۶:۱۵
https://news.masjed.ir/u/v5B
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید