دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۸۶۳
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مساجد غزه «محمدمرسی» را فریاد زدند

(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۵۶

نمازگزاران که برای اقامه نماز به مساجد رفته بودند، با اعلام انتخاب محمد مرسی، رهبر حزب آزادی و عدالت از جنبش اخوان المسلمین به عنوان رئیس جمهوری مصر به شادی پرداختند.

نمازگزاران که برخی از آنها از اعضای جنبش حماس بودند، فریاد«الله اکبر» سر دادند و گفتند: «الله اکبر و الحمدلله» و «الله اکبر و النصر للاسلام».

بنابر گزارش القدس العربی، تعدادی از جوانان فلسطینی نیز با در دست داشتن عکس محمد مرسی برای نشان دادن شادی خود بوقهای اتومبیل خود را به صدا درآوردند.

در میدان «فلسطین» نوار غزه برخی خودروها، دستگاههای صوتی خود را به بلندگو وصل کرده و سرودهای اسلامی پخش کردند.

در این میان، برخی دقایق صدای سرودهای اسلامی قطع شده و اعلام می کردند: پیروزی محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین به عنوان رئیس جمهور مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک را تبریک می گوییم.

روزنامه مصری الاهرام نیز در گزارشی از استقبال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از پیرزوی محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد و نوشت: اسماعیل هنیه، نخست وزیر منتخب مردم فلسطین گفته است که از خداوند برقراری ثبات و امنیت در مصر را خواستار است.

هنیه همچنین از دولت جدید مصر که با ریاست محمد مرسی روی کار آمده خواسته است تا جلوی تجاوزها و جنایت های رژیم صهیونیستی را بگیرد.

همچنین موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با تبریک به مرسی ابراز امیدواری کرد که این انتخابات برای ملت مصر که صاحب فضل و عامل انقلاب هستند مبارک باشد.

"ابومرزوق"، خطاب به مرسی گفت: حمایت از ملت فلسطین موضع ملت مصر است و موضع یک حزب یا چند حزب و یا یک گروه خاص نیست.

وی تصریح کرد: ملت مصر همواره در کنار قضیه فلسطین بوده است و اکنون که ملت مصر زمام امور خود را به دست گرفته و نقش دموکراتیک خود را بازیافته است این یک پیروزی برای قضیه ملت فلسطین است.

"ابو مرزوق"همچنین اظهارداشت: موضع ملت مصر مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و تاکنون هیچ سفیر اسرائیلی جایگاهی برای خود در میان فرزندان ملت بزرگ مصر نیافته است.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می‌دهد، پس از شمارش ۹۹ درصد آرا محمد مرسی با کسب ۵۲.۵ درصد آرا در مقابل ۴۷.۵ درصد آرای احمد شفیق به پیروزی رسیده است

(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱) ۱۵:۵۶
https://news.masjed.ir/u/nuD
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید