سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۸۰۶
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

حفاری و ایجاد آثار جعلی اطراف مسجد الاقصی افزایش یافت

(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱) ۱۴:۵۴

موسسه اوقاف و میراث الاقصی در بیانیه ای اعلام کرد: این حفاری ها همزمان با اجرای طرح دستکاری و تحریف سوابق تاریخی از طریق ایجاد آثار باستانی دروغین صورت می گیرد که هدف از آن ایجاد یک شهر یهودی موهوم در داخل قدس و اطراف مسجدالاقصی است.

این بیانیه در واکنش به اذعان اخیر مراکز و رسانه های رژیم اشغالگر صادر شده است، که اعلام کرده بودند درحال انجام گسترده ترین عملیات حفاری در مسجدالاقصی هستند.

موسسه الاقصی اعلام کرد: اعتراف های مسئولان و مراکز و رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی درپی تقدیم جایزه ای از سوی سازمان موسوم به باستان شناسی اسرائیل به یهوشع دورفمن افسر سابق واحد توپخانه ارتش رژیم اشغالگر و مدیر کل این سازمان به علت تلاش های گسترده او برای اورشلیم (بیت المقدس) مطرح شد.

دراین بیانیه همچنین آمده است: اوج حفاری هایی که زیر مسجدالاقصی اجرا می شود ، به دورترین زاویه جنوب غرب الاقصی - پایین ترین دیوار غربی این مسجد و پایین ترین مصلای موزه اسلامی در مسجدالاقصی رسیده است، افزون براینکه حفاری ها در امتداد دیوار غربی مسجدالاقصی که به اصطلاح تونل های دیوار غربی نامیده می شود، ادامه دارد.

مؤسسه الاقصی تأکید کرد: حفاری ها در میدان البراق به ویژه در دورترین محوطه البراق در بخشی از منطقه المغاربه که رژیم اشغالگر آنرا در سال ۱۹۶۷ تخریب کرد ، اجرا می شود اما منطقه چهارم که بخش عمده حفاری ها درآن جا صورت می گیرد ، بخش های مختلف منطقه سلوان است.

موسسه اوقاف و میراث الاقصی همچنین اعلام کرد اجرای عملیات حفاری و گسترش دامنه آن از حدود ۱۲ سال پیش و زمانی که دورفمان افسر بازنشسته اسرائیلی مدیریت سازمان باستان شناسی اسرائیل را برعهده گرفت تشدید شد.

(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱) ۱۴:۵۴
https://news.masjed.ir/u/1cJI
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید