دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۱۷۹۴۲
گزارشگر : سامان صاحب جلال

احکام مسجد در نرم افزار احکام مسجد

همه احکام مسجد اعم از تغییر نام، تخریب و بازسازی و تبدیل مسجد به حسینیه و صدها موضوع فقهی دیگر در این خصوص در نرم افزار "احکام مسجد" گردآوری شده است.

(دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳) ۱۵:۰۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، مسجد جایگاه عبادت است و عبادت حرکت قرب جویانه انسان به سوی آستان قدس ربوبی است. ساختن مسجد، تعمیر و نگهدارى آن، حضور در مساجد، مدیریت و امامت و مسائل مالى و بهداشت و نظافت مساجد، همه باید متناسب با اهداف الهى و بر اساس رهنمودهاى قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) باشد، تا این شبکه گسترده و سراسرى ارتباط زمین و  آسمان و نقطه هاى پیوند مؤمنان جامعه را به سوى اهداف عالى الهى پیش برد و نقش مسجد با انتظار اسلام از آن هماهنگ شود.
فقهاى بزرگوار اسلام از صدر تاریخ امامت، در کشف و بیان قوانین الهى در رابطه با ابعاد گوناگون زندگى از جمله مسائل مسجد، تلاش فراوان کرده و با تکیه بر منابع دینى وظیفه امت را روشن ساخته اند. شناخت وظیفه مؤمنان نسبت به مسائل گوناگون مساجد یکى از حوزه هاى اجتهاد و پژوهش علمى فقهاى بزرگوار بوده که در این زمینه به صدها مساله فقهى پاسخ گفته اند.
آنچه در این نرم افزار به صورت مساله یا استفتاء بدون علامت، آورده شده مطابق با فتواى امام خمینى بوده و فتواى سایر مراجع بزرگوار با ذکر نام مشخص شده است.

 این نرم افزار توسط دفتر مطالعات و پژوهشها - گروه پژوهشهای کاربردی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهیه شده است.

خبرگزاری شبستان
(دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳) ۱۵:۰۴
https://news.masjed.ir/u/oqk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید