شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۷۶۲
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

پیوست‌های مساجد کارکرد تربیتی دارند

(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱) ۱۳:۱۹

حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر امروز در جلسه ستاد اوقات فراغت استان اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل بیش از یک‌هزار و ۸۷۰ مسجد با محوریت کارهای مذهبی و فرهنگی و تولیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مشغول فعالیت هستند و شایسته‌ترین کارکرد آنها نیز جذب و جلب جوانان به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معرفتی است.

وی با بیان اینکه در اکثر روستاها و مناطق شهری ساخت و توسعه مساجد سازگاری با ترکیب جمعیتی ندارد، خاطرنشان کرد: کارکرد مساجد متنوع است و در این راستا باید با اولی‌ دانستن مسائل آموزشی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی در بحث پر کردن اوقات فراغت جوانان دست به کار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: شایسته نیست مساجد ما تنها محل برگزاری مراسم ختم یا عزاداری در مناسبت‌های خاص شود بلکه مطلوب‌تر آن است که جوانان اداره مساجد را عهده‌دار شده و با تشکیل حلقه‌های آموزشی، معرفتی، فرهنگی و هنری از این ظرفیت بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

ستوده بیان داشت: اگر قبل از پیروزی انقلاب محوریت مساجد بیشتر مسائل مذهبی و سیاسی بوده است امروز باید این نگاه و نگرش متفاوت‌تر از ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته باشد و نقش مساجد در عرصه‌های مختلف پر‌رنگ‌تر دیده شود.

این مسئول اوقات فراغت را نیز محدود و منحصر به تابستان ندانست و افزود: ‌اوقات فراغت زمان فارغ شدن از کار و تلاش روزمره است که نباید محدود به سه ماه تابستان شده و از تامین برنامه‌ برای اوقات فراغت سایر ایام و فصول غفلت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در بحث اوقات فراغت محوریت مسجد نباید نادیده گرفته شود چرا که اگر این امر مد نظر قرار گیرد در کنار پر شدن اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع یک فرایند تربیتی شایسته را نیز در جامعه شاهد و ناظر خواهیم بود.

ستوده با یادآوری اینکه ۲۶۰ کانون مساجد تابستان امسال در بحث پر‌کردن اوقات فراغت جوانان نقش پیشرو را دارند، تصریح کرد: در این فضاهای تربیتی و معرفتی برنامه‌های قرآن‌آموزی، حلقه‌های معرفتی، آموزش مهارت‌ها، مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های ورزشی متنوع برای جوانان پیش‌بینی شده و تدارک دیده شده است.

 این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: کانون مساجد همسو با اهداف نهادهای فرهنگی دیگر در برنامه‌های مختلف مشارکت ارزشمند دارد به طوری که خوشحال هستیم بخش عظیمی از مساجد و مکان‌های مذهبی ما به چنین مجموعه‌های تاثیر‌گذار مجهز شده‌اند.

(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱) ۱۳:۱۹
https://news.masjed.ir/u/yzn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید