جمعه / ۱۲ دی ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۱۶۷۵۲
گزارشگر : سامان صاحب جلال

مستندسازی محور فعالیت های فرهنگی و هنری جشنواره جوانان مساجد کشور

نخستین جلسه اجرایی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور برگزار شد.

(جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳) ۱۵:۰۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، نخستین جلسه اجرایی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور با حضور مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، طاهریان با اشاره به کلیات جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور اظهار کرد: به شخصه در بحث جشنواره ها همواره جزو معتقدین جدی بوده و هستم اما انتقاد من به این جشنواره ها در وهله اول به شیوه اجرا نیست بلکه نسبت به این موضوع اشاره دارم که آیا برگزاری این جشنواره ها سبب خواهد شد که زیرساخت های خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: برای مثال حوزه قرآن که زیرساخت های آن در مسجد است ،‌اگر بخواهیم نسبت به فعالیت های این حوزه در مسجد بسیار تنگ نظرانه نگاه کنیم در کمترین حالت بحث فراگیری مقدمات قرآن در مساجد وجود دارد، بنابراین باید نسبت به جذب اساتید قرآنی توجه داشته باشیم و آنها را به جشنواره فرا بخوانیم.

 

طاهریان تصریح کرد: این مهم در حوزه های مختلف دیگر از جمله تئاتر، نشریات، سرود و ... نیز مصداق دارد، بنابراین معتقدم از طریق شیوه های کاربردی می توان استعدادهای برتر در مساجد را ساخت ضمن اینکه گاهی شخصی استعداد دارد اما فعالیت های او در خارج از مساجد نمود می یابد، بنابراین باید در جشنواره این افراد را شناسایی و به سمت مساجد جذب کرد.

 

وی افزود: تا به امروز در بحث جشنواره ها فعالیت ها به شکل جزیره ای جریان داشته و ارتباط متقابل چندانی نبوده است،‌ اما در این کمیته اجرایی به دنبال ایجاد ارتباط کاری توأمان با رفاقت هستیم و امیدواریم که با برگزاری جلساتی از این دست از کارکرد و حرکت جزیره ای جلوگیری کند و ظرفیت های یکدیگر را تکمیل کنیم.

 

طاهریان گفت: باید از تجربیات سایر جشنواره ها استفاده شود و استانداردسازی قابل قبولی در سایه ثبت و مستندسازی هر کدام از این جشنواره ها صورت پذیرد در عین حال باید از کلیشه ای عمل کردن و سنتی عمل کردن فاصله بگیریم تا شاهد تفاوت های جدی در جشنواره ها باشیم.

 

خبرگزاری شبستان
(جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳) ۱۵:۰۴
https://news.masjed.ir/u/vE2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید