جمعه / ۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۳
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۱۶۵۶۷
گزارشگر : سامان صاحب جلال

خاخام های یهودی در حال طرح ریزی برای ساخت معبد کذایی بر روی مسجدالاقصی

گروهی از خاخامهای تندرو یهودی در حال طرح ریزی برای ساخت معبد سوم یهودیان بر روی خرابه های مسجدالاقصی هستند.

(جمعه ۵ دی ۱۳۹۳) ۱۲:۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، اخیرا تصاویری منتشر شده که شماری از خاخامهای تندرو یهودی را به همراه یک مهندس که در حال بررسی نقشه مسجد الاقصی هستند، نشان می دهد.

 

هرچند این روزنامه نامی از این خاخامها که در تصویر دیده می شوند، نبرده است، اما آنگونه که پیداست یکی از آنها خاخام«یسرائیل ارئیلی» رئیس کانون معبد سلیمان است که یکی از مراجع دینی حامی تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبد کذایی یهودیان بر روی خرابه های آن است.

 

همچنین خاخام «یهودا عتصیون» رهبر یکی از احزاب تروریستی یهودی در دهه هشتاد و مسئول اصلی جنایت دانشگاه الخلیل که به کشته و زخمی شدن 15 دانشجوی فلسطینی منجر شد، نیز در این عکس دیده می شود. وی همچنین مسئول 3 مورد عملیات ترور روسای شهرک های کرانه باختری است که در یکی از این عملیاتها بسام شکعه شهردار وقت نابلس هدف قرار گرفت و برای همیشه فلج شد.

 

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در دیدار با پادشاه اردن متعهد شده بود هیچ اقدامی که منجر به تغییر اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی شود، صورت ندهد اما وزرا و نمایندگان ائتلاف منحل شده رژیم صهیونیستی این تعهدات را به کلی نقض کردند.

 

در همین راستا، میری ریگو، نماینده کنست از حزب لیکود اعلام کرد که اجازه نمی دهد وضعیت مسجد الاقصی به همین شکل باقی بماند. وی تاکید کرد که کنست در سال آینده قوانین بیشتری در راستای سیطره کامل بر مسجدالاقصی به تصویب خواهد رساند.

 

ریگو در اظهاراتی در دیدار با فعالان حزب لیکود در کنفرانسی در شهرک معالیه ادومیم تصریح کرد که بسط سیطره این رژیم بر مسجدالاقصی مهمترین شاخص و نشانه سیطره سیاسی، دینی و فرهنگی یهودیان بر اراضی اشغالی است.

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که اظهارات و اندیشه های سکولاری ریگو با حمایت نفتالی بنت و اوری ارئیل وزرای اقتصاد و مسکن رژیم صهیونیستی، زئیو الکین رئیس کمیته امنیت و سیاست خارجه کنست و دانی لیوین، از اعضای کنست همراه بوده است.

 

اکنون برخی جریان ها در داخل جناح های میانه و چپ گرا خواستار تعیین آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان رهبر ائتلاف احزاب چپ گرا و میانه به سبب تغییر در مواضع وی شده اند.این در حالی است که لیبرمن خواستار سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر مسجد الاقصی و اخراج فلسطینیان از اراضی اشغالی 48 شده بود.

خبرگزاری شبستان
(جمعه ۵ دی ۱۳۹۳) ۱۲:۰۳
https://news.masjed.ir/u/oZx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید