پنج شنبه / ۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۱۶۵۶۶
گزارشگر : سامان صاحب جلال

موزه ای صهیونیستی در تنها مسجد «بئر السبع»

صهیونیستها پس از مدتها کش و قوس، تنها مسجد«بئر السبع» را به موزه تبدیل کردند.

(پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۳) ۱۲:۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، چند هفته پیش، رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی موزه ای را در داخل مسجد«الکبیر» در شهر بئر السبع افتتاح کرده است، ولی به دلیل مخالفت گسترده مسلمانان ساکن این شهر، صهیونیستها مراسمی برگزار نکرده تا این مسئله زیاد سر و صدا بر پا نکند.

روزنامه عبری زبان«هاآرتص» فاش کرد: این موزه صهیونیستی با وجود مخالفت مسلمانان کار خود را آغاز کرد و به درخواست مسلمانان برای استفاده از این مسجد برای اقامه نماز توجهی نکرد.

مسجد الکبیر سال 1906 به دست عثمانیها ساخته شده بود و تا اشعال اراضی 1948 مسلمانان در آن نماز می خواندند و پس از آن، از مسجد به عنوان مقر دادگاه رژیم صهیونیستی استفاده می شد.

مسجد سال 1953 میلادی نیز به موزه «نقب» تبدیل شد و سال 1987 صهیونیستها به موجب قانون موزه ها آنجا را به رسمیت شناختند و  کردند و سال 1992 این مسجد که قدیمی شده بود و پایه های آن در حال ریزش بودند، به کلی تعطیل شد.

مرکز عدالت و سازمانهای حقوقی سال 2002 میلادی از دادگاه عالی اسرائیل خواستند تا به مسلمانان اجازه دهد در این مسجد نماز بخوانند و نسبت به بستن درهای مسجد بر روی مسلمانان و تبدیل آن به موزه به صهیونیستها هشدار دادند و صهیونیستها تنها یک کمیته دولتی تشکیل دادند و تصمیم بر آن شد تا موزه در مسجد باقی بماند و  از آن به عنوان مرکز فرهنگی استفاده کنند و مسلمانان در آن نماز بخوانند.

پس از آن، شهرداری بئر السبع مدعی شد که وجود مسجد در یک مرکز تجاری باعث اختلاف مسلمانان و یهودیان شده و این مسئله خطری برای سلامت ساکنان این شهر خواهد بود. شهرداری بئر السبع ادعا کرد که مسلمانان از این مسجد برای برپایی تظاهرات و درگیری با یهودیان استفاده می کنند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی سال 2011 میلادی در حکمی اعلام کرد که با توجه به اینکه موزه در داخل مسجد برپا شده، در مقابل بخشی نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی و ملتهای شرقی اختصاص داده شود.

 

خلیل عمور، مدیر دفتر عدالت در النقب اظهار داشت: 10 هزار مسلمان در بئر السبع زندگی می کنند بدون اینکه حتی یک مسجد داشته باشند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی حق آزادی عبادت فلسطینیان در سرزمین اصلی خود را به صورت آشکار نقض می کند و بارها مساجد و حتی کلیساها را تخریب و یا مصادره کرده است.

خبرگزاری شبستان
(پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۳) ۱۲:۰۱
https://news.masjed.ir/u/rbf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید