سه شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۶۵۶
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

گسترش جشن های رضوی درخارج کشور

(سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱) ۱۱:۱۰

چهارمین جلسه هماهنگی برنامه های دهه کرامت در سال ۹۱ با حضور برخی از سازمان ها و دستگاه های عضو شورای هماهنگی جشن های رضوی امروز نهم خرداد در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری(ساختمان کوثر) برگزار شد.

در این جلسه پیرامون پیشنهادات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای بزرگداشت ولادت آن حضرت در دهه کرامت بحث و گفتگو شد و مصوبات جلسات قبل نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

جعفری، دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  در این جلسه بر لزوم پیگیری مصوبات کارگروهها در جلسات شورای جشن های رضوی تاکید کرد و گفت: تولیدات جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در  طول سال  در قالب هفته های فرهنگی رضوی طراحی  شده است.

در ادامه این جلسه دکتر صفاوردی، معاون هماهنگی و همکاری های بین المللی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر لزوم بزرگداشت دهه کرامت تاکید و گفت: دهه کرامت می بایست به دنبال برنامه های  فرهنگی باشد که با اقتدا به الگوهای آسمانی منجر به ارتقای فرهنگ امت اسلام شود.

در این جلسه همچنین بر لزوم ارج نهادن به حضرت معصومه(س) و بزرگداشت دهه کرامت در هفته های فرهنگی که با دیگر کشورهای اسلامی برگزار می شود تاکید و برلزوم کیفی سازی برنامه های این ایام تاکید شد.

چهارمین جلسه شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت با حضور نمایندگان دستگاههای همچون آستان قدس رضوی، سازمان صدا وسیما، جامعه اسلامی اصناف و بازار، مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، سازمان اوقاف و امور خیریه، میراث فرهگی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بهزیستی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آستان حضرت شاه چراغ(ع) برگزار شد.

 پنجمین جلسه شورای جشن های رضوی بحث و گفتگو پیرامون پیشنهادات آستان مقدسه حضرت امام رضا (ع) برای بزرگداشت ولادت آن حضرت در دهه کرامت و بررسی چگونگی گسترش جشن های دهه کرامت در حوزه بین الملل  ۲۳ خرداد ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

(سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱) ۱۱:۱۰
https://news.masjed.ir/u/tb4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید