پنج شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۳ / ۲۰:۲۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۱۶۴۹۹
گزارشگر : عطا اسماعیلی

حجت الاسلام والمسلمین صادقی مدیر ناحیه شهید دستغیب شد/ تاکید ائمه جمعه و مسئولین منطقه بر تقویت مساجد + تصاویر

امام جمعه اسلامشهر: اگر بتوانیم مساجد را خود اداره کنیم و با بیان احکام و تبیین سبک زندگی اسلامی مردم را آگاه سازیم، می توانیم به جامعه مطلوب دست پیدا کنیم.

(پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳) ۲۰:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید ناحیه شهید دستغیب مرکز رسیدگی به امور مساجد، با حضور جمع کثیری از ائمه جمعه، جماعات و مسئولین اسلامشهر و چهاردانگه در فرمانداری اسلامشهر برگزار و طی آن حجت الاسلام و المسلمین صادقی به عنوان مدیر جدید این ناحیه معرفی شد.

دستغیب

 گزارش تصویری

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نوروزی، امام جمعه اسلامشهر ضمن بیان اینکه در قرآن 28 بار از مسجد و مساجد یاد شده است، عنوان کرد: در 4 آیه، قرآن مساجد را به الله نسبت داده و آن را خانه خدا دانسته است.

وی با اشاره به اینکه در روایات هم ورود به مساجد معادل زیارت خانه خدا دانسته شده، اظهار نمود: بنابر تعالیم اسلامی کسانی که با طهارت وارد مسجد شوند، حقی بر صاحب بیت پیدا می کنند و آن هم این است که صاحب بیت از او پذیرایی می کند.

 امام جمعه اسلامشهر تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد که انبیا و اولیای الهی از حضرت ابراهیم (ع) گرفته تا خاتم پیامبران، به ساخت و مدیریت مساجد اهتمام مخصوصی داشتند. علاوه بر این مساجد همواره محل جلوس انبیای الهی بوده است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات در مساجد جانشین پیامبران و امامان هستند، خطاب به ائمه جماعات حاضر در جلسه گفت: هم باید به خاطر اینکه این توفیق نصیب شما شده افتخار کرد و هم تلاش کنید تا به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهید.

حجت الاسلام و المسمین نوروزی در بخش دیگری از اظهاراتش در اهمیت وظیفه ائمه جماعات سخن گفت و ابراز داشت: اگر بتوانیم مساجد را خود اداره کنیم با بیان احکام و تبیین سبک زندگی اسلامی می توانیم به جامعه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات چندین ساله حجت الاسلام و المسلمین قاسمی در این منطقه، ابراز امیدواری کرد با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی بهتر از گذشته از ظرفیت مساجد این منطقه بهره ببریم.

 

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین گلوردی، امام جمعه چهاردانگه به بیان نکاتی در باب اهمیت مسجد در منظومه تفکر اسلامی پرداخت و با اشاره به تحول برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد در دوره مدیریت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: در قیامت مساجد مخروب که ممکن است هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی خراب باشند، از مسلمانان شکایت می کنند.

وی با تشریح اینکه روایات زیادی درباره مسجد وجود دارد، خاطر نشان کرد: در احادیث مسجد امانت خداوند است و باید به درستی امانت داری کنیم.

مهندس امیرالله حقیقی فرماندار اسلامشهر نیز که به نمایندگی از مسئولین ادارات و نهادهای اسلامشهر و مناطق اطراف سخن می گفت، جذاب کردن مساجد را برای حضور جوانان و کودکان ضروری قلمداد کرد، و با تاکید بر پر کردن اوقات فراغت نوجوانان در مساجد، گفت: مساجد همیشه محل رفع اختلافات و مشکلات مردم بوده است و از این جهت حایز اهمیت زیاد است. 

وی با بیان اینکه اسلامشهر یک شهر مذهبی است و وظیفه ادارات و مسئولین خدمتگذاری است، به تلاش های حجت الاسلام و المسلمین قاسمی اشاره کرد و ضمن تقدیر از ارتباط خوبی که در زمان او با ادارات شکل گرفته بود، به نمایندگی از مسئولین ادارات اسلامشهر اعلام آمادگی کرد که ضمن همکاری با مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیر جدید، تا جایی که توان دارند در جهت آبادانی مساجد گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیز که به تازگی در معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد مشغول شده است، با اشاره به دوازده سال خدمت به مساجد این منطقه، به ثمربخشی رویکرد نوین مرکز در زمینه اعتلای مساجد در دوره مدیریتی جدید تاکید کرد، و ضمن تشکر از همراهی ائمه جماعات و مسئولین ادارات و سازمان های شهرستان های منطقه اظهار نمود: خرسندم که مساجد اسلامشهر در سال های اخیر از کمترین میزان اختلاف بین ارکان مسجد برخوردار بوده است.

وی ادامه حمایت سازمان های دولتی از مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان را ضروری دانست و با تقدیر از حمایت های امام جمعه اسلامشهر، خاطر نشان کرد: همواره تلاش کردیم تا در جهت حفظ صیانت ائمه جماعات، به اختلافات دامن زده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در بخش پایانی این نشست سخنرانی کرد.

وی تقدیر و تشکر و اعلام امادگی برای اعتلای مساجد ناحیه شهید دستغیب را از اهداف برگزاری جلسه دانست، و گفت: زمانه ما متمایز و متفاوت است و ما نباید فرصت ها را از دست دهیم.

رییس مرکز با اشاره به رخداد باشکوه اجتماع مسلمانان در اربعین حسینی، آن را زمینه ساز رهایی بشر قلمداد کرد، و اضافه کرد: درست در زمانی که ما به سازماندهی شیعیان، تقویت هویت شیعه، ارائه یک سیمای محبت آمیز از اسلام و تقویت امنیت جهانی نیازمندیم، حادثه بزرگ اربعین به همه این نیازها پاسخ داد.

وی راهپیمایی میلیونی در روز اربعین را مانور قدرت، محبت و خردمندی عنوان کرد، و با بیان اینکه این اتفاق بزرگ آثار جدی بر معادلات جهانی به جا خواهد گذاشت، خاطر نشان کرد: گذشته از آثار اجتماعی و بین المللی، آثار معنوی و باطنی اربعین حسینی قابل ارزیابی نیست.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: هرچند در سالهای اخیر گروه های تکفیری امنیت عراق را دچار مخاطره کرده اند، اجتماع شیعیان باعث دلگرمی و شادی مسلمانان شد.البته امسال هم دشمنان تلاش کردند تا این اتفاق بزرگ و نور عالمگیر را بایکوت خبری کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر بیشتر از هر زمانی به به مسجد نیاز داریم، یادآور شد: هر چقدر که فتوحات ما بیشتر می شود، دشمنی ها هم پیچیده تر می شود و در این میان آن چیزی که می تواند ما را حفظ کند، مسجد است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در تشریح نگاه رهبر بنیانگذار انقلاب اسلامی به مسجد گفت: امام خمینی (ره) علاوه بر این جمله که فرمودند مسجد سنگر است، باید سنگرها را حفظ کرد، دو فرمایش دیگر هم داشته اند. یکی اینکه ایشان می فرمایند: ما انقلاب کردیم که مساجد را اداره کنیم و دیگری اینکه ما انقلاب کردیم که از مساجد امور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه امروز  بیشتر از هر زمانی به نقش صیانتی و هویتی مساجد نیاز داریم، اظهار نمود: مساجد ما تا حالت مطلوب فاصله دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری نقش آفرینی مساجد را نیازمند عزم عمومی ارزیابی و با اشاره به فضای سایبری و مجازی تهدیدهای آن را نسبت به فرصت هایش بیشتر دانست و گفت: در حال حاضر تهدیدها به خاطر غفلت خودمان ره به فزونی است.

وی با عنوان این مطلب که باید بیشتر از گذشته به فکر جذب کودکان و نوجوانان به مسجد باشیم، تاکید کرد: هرچند ائمه جماعات در این راه نقش محوری دارند اما سایر مسئولین نباید منتظر بمانند که  کسی برایشان وظیفه ای تعیین کند.

رییس مرکز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین قاسمی ابراز امیدواری کرد حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیز با روحیه جهادی وارد کار شود.

 

در پایان این مراسم لوح تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین قاسمی و حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین صادقی به آنها تقدیم شد.


(پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳) ۲۰:۲۲
https://news.masjed.ir/u/vj6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید