شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۶۱۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

شخصیت امام در فضای اعتکاف تبیین میشود

(شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱) ۱۰:۳۵

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف و برنامه‌های ویژه این ایام، اظهار کرد: با توجه به ایام‌البیض و ولادت حضرت علی (ع) در ۱۵ خرداد، از فضای اعتکاف و ویژه برنامه‌های به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) برای تبیین شخصیت امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.

وی افزود: امام (ره) شخصیتی است که هر لحظه از زندگی ایشان می‌تواند برای همه درس باشد و انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام (ره) شناخته شده نیست.

این مسئول، خاطرنشان کرد: امام (ره) شخصیتی فقیه و وارسته‌ای بود که در طول حیاتش آثار فراوانی از خود به جای گذاشت و به همه آموخت که انسان با توکل بر خدا و تحمل سختی‌ها می‌تواند به هدف برسد و غیر ممکن‌ها را ممکن کند.

وی با اشاره به نقش دعا و معنویت در زندگی امام خمینی (ره) اذعان کرد: امام (ره) با دعا و معنویت توانست بر دشمنانی که تا بن دندان مسلح بودند پیروز شود و ایشان به ما آموختند که می‌توان سیاست را با دیانت پیوند داد و حکومت اسلامی که قابل الگو برداری برای دیگر کشورها است را بنا کرد.

اشجری، درباره نقش الگودهی انقلاب بر کشورهایی مانند تونس، بحرین، مصر و... تصریح کرد: امروز وظیفه سنگینی در زمینه تبیین شخصیت امام خمینی (ره) برای تمام مردم به ویژه نسل جوانی که او را ندیده‌اند و دوران حیات طیبه‌اش را درک نکرده‌اند، داریم.

وی در تشریح برنامه‌های اجرایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، یادآور شد: برگزاری نورافشانی، اجرای ویژه برنامه‌های جشن و شادی در اماکن گردش‌پذیر، اجرای مسابقات ورزشی متعدد در زمینه کشتی محلی، لافند بازی در پارک‌ها و برخی اماکن ورزشی و... از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز جمهوری اسلامی بود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، افزود: به مناسبت سومین سال ارتحال مرجع جهان تشیع آیت‌الله‌العظمی بهجت، نرم‌افزاری "آیینه رشد" توزیع شد و در ویژه نامه شورا به شخصیت ایشان پرداخته شد.

 


(شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱) ۱۰:۳۵
https://news.masjed.ir/u/wz5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید