چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۰:۱۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۵۴۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

حضور ۱۰۰ هزار معتکف در ۵۳۰ مسجد استان تهران

(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۰۰:۱۷

حجت الاسلام نیک نژاد با اعلام این خبر گفت:با توجه به استقلال مردم مومن و خداجو،تعداد مساجد برگزار کننده مراسم را ۲۰ درصد افزایش دادیم و پیش بینی می کنیم در مراسم اعتکاف امسال ۱۰۰ هزار نفر شرکت کنند که در صورت افزایش تعداد علاقمندان،امکان افزایش ظرفیت مساجد را داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص مخاطبین این برنامه،با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان برای انجام این سنت حسنه افزود:سال گذشته ۶۵ درصد شرکت کنندگان این مراسم را جوانان به ویژه دانشجویان و اقشار تحصیلکرده تشکیل دادند .

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران اظهار داشت:علاقمندان می توانند از اول تا ۱۳ خرداد تا ۱۳ خرداد ماه با مراجعه به مساجد برگزار کننده اعتکاف اقدام به نام نویسی کنند و هزینه های مربوط نیز شامل دو بخش خواهد بود،یکی به اطعام و تغذیه شامل افطار و سحری است که به عهده بانیان و خیرین و یا شخص معتکف است و هزینه های پشتیبانی فرهنگی که برعهده سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام نیک نژاد درباره پشتیبانی و اجرای برنامه های فرهنگی ادامه داد:اعزام مبلغ تشکیل حلقه های معرفتی برگزاری مراسم نیایش،قرائت قرآن و ادعیه،اعزام اساتید برجسته اخلاق به مراکز برگزار کننده اعتکاف،برپایی مراسم جشن میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) و ویژه برنامه سالروز وفات حضرت زینب (س) از جمله این برنامه ها خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به همزمانی ایام اعتکاف که از ۱۵ تا ۱۷ خردادماه (مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب المرجب) با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) است یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و برپایی این سنت نبوی،را از یادگارهای امام بزرگوار و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست./

 

(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۰۰:۱۷
https://news.masjed.ir/u/vlm
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید